zoontje eet wel warm bij anderen, maar niet thuis

Hay mama's,

Ik heb een zoontje van 1,5 jaar en hij wil al een aantal maanden thuis geen avondeten meer eten. Eerst wilde hij nog wel vlees/vis, maar nu wil hij eigenlijk niks meer.
Ik wil hem niet dwingen en vind het op zich niet zo erg dat hij niet eet (hij heeft genoeg reserves en eet gedurende de dag goed), maar wat mij erg dwars zit is dat hij bij opa en oma wel zijn bordje leeg eet en nog met smaak ook en zonder dwang.
Zij prakken zijn eten en voeren hem en dat gaat goed. Als ik dat probeer is het gillen, ik mag hem niet voeren, hij wil het zelf doen, maar eet dus ondertussen niks (terwijl hij heel goed met een vork kan prikken). Grote stukken eten (ongeprakt) werkt ook niet.
Vaak overvalt mij het gevoel: wat doe ik verkeerd??
Heeft iemand tips???
 
Ja, en dan vooral de opmerkingen van opa en oma 'Bij ons eet hij heel goed!'....
Wij hebben hier een beetje hetzelfde probleem, al ben ik er ook achter dat opa wel erg snel zegt dat hij goed heeft gegeten, terwijl dat blijkt dat hij maar een halve boterham op heeft ipv een hele...
Wij hebben de strijd opgegeven. Af en toe geven we hem gewoon nog echt gepureerd eten, zodat hij )om de dag) echt zeker voldoende binnen krijgt. Zo oefent hij zonder duk alle smaken en vormen, dan zal dat op een dag wel beter gaan. Hopen we maar... :)
 
soms willen we kinderen ook teveel geven..
want een halve boterham kan genoeg zijn voor je kind.
op voedingscentrum.nl kan je zien hoe veel ze nodig hebben..
en als je kind niet wilt eten moet je hem wel voeren.
in die zin kan hij kiezen of zelf doen of je helpt hem.
doet hij het zelf moet hij wel eten.
je kan een kookwekker zetten dat hij om de minuut een hapje moet nemen.(of net aan de tijd dat hij nodig heeft)
succes het komt vanzelf weer goed, maar jij blijft de baas!
een beetje dwang is dus soms nodig.
groetjes
 
Terug
Bovenaan