Zoontje geobsedeerd door eten

<p>Hoi mama’s !</p><p>mijn zoontje van bijna 11 maanden lijkt wel geobsedeerd door eten.</p><p>hij blijft ook dooreten als het voor hem staat, nu kan ik dit uiteraard onder controle houden.</p><p>Echter ik kan momenteel geen boterham zelf meer eten zonder dat hij het op een krijsen zet en traantjes laat, zelfs al heeft hij zijn eigen eten daarvoor naar binnen gewerkt.</p><p> </p><p>herkent iemand dit? </p>
 
Jazeker, mijn zoontje leeft van eten... wat hij wegwerkt is ook heel erg veel.. ondertussen is hij ruim 14 maanden en merk ik dat hij af en toe wat van zijn boterhammen begint te laten staan. En qua hoeveelheid krijgt hij nu nog hetzelfde als met 11 maanden, alleen is de flesvoeding eraf 
Mijn tip: alleen zelfbereid vers eten aanbieden, vers fruit, water en thee. Geen ongezond eten zoals eten uit pakjes, koekjes of zoet drinken, dat hebben ze echt niet nodig, zeker als het zo'n goede eter is.
Zoals ze bij het voedingscentrum aangeven: zij bepalen hoeveel ze eten, jij bepaalt wat ze eten... dus zolang je het gezond houdt, kan er weinig fout gaan... het lichaampje heeft het gewoon nodig voor het groeien, zowel fysiek als mentaal
 
Hadden wij ook hoor!
Zoontje at maaaaaanden 4 boterhammen per dag! En een bord warm eten zo groot als die van zn moeder ?
Maar idd zoals hierboven wordt gezegd, bied gewoon gezonde voeding. Het wordt minder zo rond de 16 maanden...
Wij gaven hem sochtends altijd fruit, en smiddags na zn slaapje vaak rauwkost. Nooit geen koekjes, drinkt de hele dag water of melk... Broodjes belegd met iets als kipfilet, aardbeien, huttekase of pindakaas. Zelden appelstroop ofzo
Nu 18 maanden en kan geen paprika naar de keuken brengen zonder er eerst zelf een hap uit te nemen ?
 
Haha heel herkenbaar! Dat wordt zoals de dames hierboven al zeggen vanzelf minder. Die van ons leefde ook echt voor z’n eten en werkte soms een bord eten naar binnen waar de gemiddelde volwassene al zou zijn afgehaakt. Ik vond het nooit zo’n probleem mits het om gezond en voedzaam eten ging. Hij is nu 20 maanden en het is nu iets meer in balans. Nog steeds is hij verzot op eten maar niet meer zo extreem als toen hij jonger was. 
 
Terug
Bovenaan