zoontje heeft moeite om tepel te vinden

Ik ben erg benieuwd of iemand mijn verhaal herkent. Yanick is nu 12 dagen oud en krijgt borstvoeding. Vanaf de eerste dag heeft hij moeite om de tepel te vinden, en vooral om vast te houden. Het leek eventjes beter te gaan, maar sinds gister is het weer heel moeilijk. We zijn soms wel 20 minuten aan het klooien voordat hij goed beet heeft. Vaak heeft hij hem goed, maar laat ie em dan weer los  Ik probeer verschillende houdingen, maar heb nog niet 1 houding gevonden waarbij het makkelijk gaat. Als hij dan goed beet heeft, dan drinkt hij goed (volgens mij). Meestal iets van 10 minuten en soms daarna nog eens 5 minuten. Ik heb dus wel het idee dat hij genoeg binnen krijgt, hij heeft genoeg plasluiers in ieder geval. Maar ik vind het zo jammer dat we zo lang bezig zijn voordat hij goed drinkt. Misschien komt het omdat ik veel melk produceer, soms klotst het gewoon uit zijn mondje (zielig gezicht joh!). Ik kolf dan wel eens eerst wat af om de ergste druk eraf te halen.

Ik weet dat we pas net begonnen zijn met bv, en ik maak me dan ook niet echt zorgen ofzo. Maar ik ben erg benieuwd of er meiden zijn die dit geklungel herkennen.

Groetjes, Paulien

hoi,
is het dan wel moeite om de tepel te vinden of heeft je kindje moeite om hoeveelheid voeding die er ineens uitkomt te verwerken. Ik heb met jaap ook aangeklooid eerste weken (happen, loslaten, verslikken), maar mu hij wat ouder is, drinkt hij meestal wat rustiger. Voeding komt niet zo extreem veel tegelijk en jaap is er wat meer aan gewend. Als het wel moeite met vinden van tepel is, zou je de tepel kunnen voorvormen, door hem zelf alvast hard te maken?
Hopelijk lukt het snel met wat meer rust!!
Groetjes, mira sinds 02-01 trotse mama van jaap

Hoi Mira,

Bedankt voor je reactie. Ik denk inderdaad dat de hoeveelheid voeding die hij ineens te verwerken krijgt een belangrijke oorzaak is. ik merk nml dat als de ergste spanning van mijn borst is (of omdat ik gekolfd heb, of omdat Yanick al een poosje bezig is) het beter gaat. Afwachten dus maar totdat  de melkproductie een beetje afneemt.  

Fijn om te horen dat het voeden  bij Jaap nu  goed gaat. Veel geluk  samen!  

hai paulien,
yanick is ook nog jong he, moet ook z'n weg nog zoeken qua voeding enzo. En jij ook!! Ik merk dat t afstemmen van mijn voeding op jaap's behoefte toch wel week of 8 geduurd heeft. En nog heb ik soms ineens weer 1 gestuwde borst. Ik zie dat maar als positief teken: ik heb in ieder geval genoeg voeding!
Wat mij ook opviel was dat hoe rustiger ik was, dat t dan beter ging.
Succes ermee en inderdaad genieten van je mannetje!!
Groetjes, mira

Terug
Bovenaan