Zoontje loopt sinds een week niet na val

Hoi,

Mijn zoontje is van zo'n speelauto'tje afgevallen, waar je geld in kan doen in de supermarkt. Ik heb het moment dat hij viel net niet goed gezien, dus ik weet niet of hij zijn voetje verdraaid heeft bijv.
Toen ik in de auto op weg naar huis zat begon hij te huilen, en zei "voetje zeer
Ýk had de link niet eens gelegd met de val, en dacht dat hij kramp had.
Toen ik zijn schoentjes uitdeed zag ik dat het iets dikker was, dus heb ik er arniflor van vsm opgesmeerd tegen verdikking en blauwe plekken (wondermiddel).
Dit is op een maandag gebeurd, hij deed niets anders als kruipen, en als hij al ging staan, ontlaste hij die ene voet.
Donderdag hebben we foto's laten maken; we kregen de mededeling; mevrouw, u kunt naar huis, er is niets gebroken!" En nu dan, vroeg ik? Nou kwamen we weer onder controle bij de huisarts...
Nu zijn we 1,5 week verder en hij begint voorzichtig aan weer wat te lopen.
Achter zijn enkel is het nog ietsjes dik. En met schoentjes aan loopt hij wel voorzichtig weer, maar zonder schoentjes nog vaak op zijn tenen.

Weet iemand wat dit kan zijn? Pezen of banden of spieren of zo?

Gr. Mirjam
 
Hij kan zijn voetje natuurlijk gekneusd hebben. Gelukkig gaat dat vanzelf weer over en neemt hij blijkbaar zelf de rust (door er niet op te lopen). Het zal vast langzaam beter gaan, maar een gekneusde voet doet wel zeer dus het kan wel even duren voordat het helemaal over is.
 
Terug
Bovenaan