zoontje over de rooie bij opa en oma

Help, ik heb een vervelend probleem!!
Ik ben trotse moeder van Daan ( 5 maanden ), maar ook paardemama van Lizzy en Whisperer. Mijn paardjes staan op stal op de boerderij van mijn ouders, en moeten dus twee keer per dag gevoerd. "S Avonds geen enkel probleem, dan is papa thuis."'s morgens voeren is een ramp. Zolang ik hem vasthoud, geen probleem. Leg ik hem daar in de box, of geef ik hem aan oma of opa, dan gaat hij over de rooie tot ik hem weer overpak.
Ik denk dat het probleem is, dat er bij ons op de boerderij geen rust heerst. We hebben een bedrijf ( o.a. kinderfeestjes ) en er is altijd wel ergens werk. Hij ligt dan wel in huis, en niet in de bedrijfsruimtes, maar op een of andere manier werkt dit niet voor hem. Als ik hem ( tijdens kinderfeestjes ) naar mijn schoonouders breng, is hij zijn eigen lachende zelf.
Heel vervelend dus. Rot voor mijn ouders, heel zielig voor de kleine, en moeilijk voor mij. De goedbedoelde adviezen zijn dan ook niet van de lucht. "Hij ligt gewoon te stieren omdat hij geen aandacht krijgt. Laat hem maar gillen, dan wordt hij vanzelf wel moe". Ik laat hem dan maar even, en ga heel snel voeren ( sorry paardjes, vanavond is er tijd voor een knuffel, kind gaat voor ). Maar echt ontspannen is dit niet.
Wie weet raad met dir stomme probleem ?

Deesje
 
Hoi,

Sorry maar ik heb geen oplossing. Ik heb zelf ook twee paarden die op een pensionstalling staan. Daar wordt gelukkig bijna alles gedaan maar ik moet ze wel zelf mesten. Op mijn vrije dagen ga ik dan samen met mijn zoontje van acht maanden heen. Maar dan moet ik ook heel snel mesten, want als het te lang gaat duren gaat hij zitten jammeren in de maxi cosi. Heel vervelend. Nu is het wel zo dat als ik hem dan bij de bak neerzet hij dan wel stil is dan ziet hij genoeg om zich heen en heeft hij wat afleiding.
Misschien zou je dat eens kunnen proberen, maar dan moet het natuurlijk wel een beetje knap weer zijn.


Groetjes,

Martine
 
Hoi

Heb geen kant en klaar advies. Mijn paardje staat op de manege. Hij staat nu op rust ivm een blessure. Dus ga nu vaak overdag even met Lieke samen. Ze zit dan in de maxicosi terwijl ik even in de stal bezig ben. Poetsen en een knuffel geven. Ze vindt dit best en zit rond te kijken. Ze is nu bijna drie maanden. Misschien is het een optie om het ook uit te proberen. Weet niet of je lang bezig bent met voeren. Wel even opletten dat hij (sorry het was toch een zoontje, weet het even niet zeker meer) het niet te koud krijgt.

Groetjes Jannie en Lieke
 
Terug
Bovenaan