zoontje poept weer in broek

Hallo allemaal

Ik heb een vraag. Mijn zoontje van 5 heeft best wel moeite gehad met het zindelijk worden en dan vnml met het poepen op de wc. Op een gegeven moment zijn we begonnen met een stickerlijst op de wc voor elke keer dat ie op de wc poepte kreeg ie een sticker. Na een tijd ging dat hartstikke goed en had ie dat niet meer nodig.
Tot een paar weken geleden. Elke dag komt hij van school met een zakje met een remspoor onderbroekje erin en thuis gebeurt het vaak ook nog wel. Soms heeft hij wel 3 onderbroeken per dag gebruikt. Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat ik er aan kan doen om hem weer gewoon op de wc te laten poepen. Is er iemand die me kan helpen met tips of iets dergelijks? Ze zijn echt zo welkom hier.
Alvast bedankt.
Sonja
 
Hoi,

Mijn zoontje van 4 heeft het de laatste tijd dat hij s'nachts in zijn slaap poept, maar ja dat is natuurlijk weer wat anders, zou het niet kunnen dat hij zich om de een of andere reden niet prettig voelt op school? Meestal krijgen kinderen om emotionele/geestelijke redenen een terugval!
Je zou eens kunnen informeren op het cb of ze daar tips hebben!

Succes Gr MJ
 
Hoi,

Ja klopt, emotionele geestelijke redenen kunnen een reden zijn voor een terugval.
Mijn zoontje van 6 poept ook weer in zijn broek.
Hij werd nogal gepest op school. Maar hij is begeleid door een therapeute op school en volgens mij gaat dat nu goed, zijn weerbaarheid is duidelijk verbeterd. Alleen poept hij de laatste maanden weer steeds in zijn broek, bijna elke dag is het raak en laatst 3 keer op een dag.

Ik weet me ook geen raad, want kom er maar eens achter waar het door komt......

Succes...ik vraag het inderdaad ook nog even bij het CB, misschien hebben zij tips die helpen!

gr. J.
 
Terug
Bovenaan