zoontje slaapt goed, maar ik niet...wie herkent dit?

A

Anoniem

Guest

ik moet volgende week weer gaan werken (helaas). Mijn zoontje van 12 weken slaapt goed, maar heeft nog geen vast ritme. Wel elke 4 uur de fles, 5 flessen op een dag maar wordt   's ochtends nog op verschillende tijden wakker. Geen probleem in principe.

maar het volgende: ik doe al  4 nachten geen oog dicht. ik ben te gespannen, slapen lukt niet. mijn partner heeft daarvan ook 2 nachtdiensten gedraaid voor het eerst, die twee nachten ben ik bijna elk uur wakker geweest...dubbele verantwoordelijkheidsgevoel waarschijnlijk. Maar nu slaap ik de afgelopen twee nachten ook al niet goed...of ik kom niet in slaap na de nachtfles, of ik kom uberhaupt al niet in slaap (zoals nu).
wie herkent dit....zullen het de spanningen zijn omdat ik weer moet gaan werken??
op deze manier krijg ik telkens minder zin om te gaan werken....en ik had al geen zin...snik snik....

wie heeft er tips en herkent dit?

Hey meid,

Ik herken het gedeeltelijk wel. Ik werk in het onderwijs en na iedere vakantie heb ik op zondag een rot nacht. Slaap dan ook slecht... Ben waarschijnlijk dan bang dat ik mij verslaap of zo.
Nu heb ik nog zwangerschapsverlof maar ik weet zeker dat ik de zondagnacht op maandag ook heel beroerd zal slapen als ik weer moet gaan werken.
Denk dat als je straks de eerste werkdag erop hebt zitten het slapen ook weer beter gaat. Zijn meestal toch spanningen voor wat komen gaat.

Ik wens je heel veel succes de komende nachten!

Juffy

Terug
Bovenaan