Zoontje smijnt avondeten op de grond...

<p style="text-align: left;">Zoals het topic zegt; drama vaak met avondeten. Ons zoontje is komend weekend 14 maanden.</p><p>Zo at hij van alles: aardappels, wortels, sperciebonen, gehaktballen, kip, etc. En zo draait hij zn hoofd weg en gooit hij letterlijk zn eten op de grond. Soms eet hij dus serieus maar 3 of 4 stukjes aardappel of groente. Wat er dan wel weer ingaat is vlees. Een hamburger of een gehaktbal gaat achter elkaar naar binnen. Maar het is toch niet gezond elke avond alleen maar vlees te eten?</p><p>Ik word er zo moedeloos van...</p>
 
Dat is een periode denk ik naja ik vergeet af en toe het vlees van mij kind omdat ik altijd vermaakte maar omdat hij nu 9 maanden  is en mee eet met de pot leg ik stukjes vlees er bij 
Wqt je kan doen is een groente burger met 80 procent groente en de rest vlees
Of gewoon alleen groente burger ? Dat hielp bij mij nichtje tot dat de periode  over is de rest geen aandacht geven zeggen klaar je bent klaar met eten als ze trek hebben nemen ze echt wel maak je niet druk wat hapjes yoghurt en klaar 
 
Irritant he, mijn dochter doet precies hetzelfde. Ze eet in principe wel goed, maar tussendoor smijt ze ook van alles op de grond. Heb er niet echt een tip voor dus daar lees ik voor mee haha. Wij geven haar wel eerst aardappels/groente/whatever en dan pas vlees anders plukt ze dat er tussenuit en wil ze verder niks meer ?. 
 
Welkom in de wereld van een dreumes ;) En dat kan zomaar doorgaan tot hij een jaar of 2 is! 
Mm jongste dochter is nu 15 maanden en eet ook belabberd. Alles beland op de grond, dr mond blijft stijf dicht of ze spuugt alles uit en smijt het tegen de muren.. zowel met brood als avondeten, dus élke maaltijd! Alleen gekookte aardappelen met brocolli/sperziebonen geprakt gaat redelijk goed.
Mm oudste dochter had dit ook en echt, het gaat over.. maar pas met ruim 1.5 jaar! 
Helaas is het heel normaal dreumesgedrag, lekker uitproberen en verkennen.. 
Ik denk tegenwoordig: dan eet je maar niet. En daar krijgt ze niks van. Zodra ze honger heeft, eet ze ineens wel een boterham. Strijd voeren heb ik opgegeven, dat wint zij namelijk altijd en daardoor is het heeeel ongezellig aan tafel!..... ;) 
 
Welkom in de wereld van een dreumes ;) En dat kan zomaar doorgaan tot hij een jaar of 2 is! 
Mm jongste dochter is nu 15 maanden en eet ook belabberd. Alles beland op de grond, dr mond blijft stijf dicht of ze spuugt alles uit en smijt het tegen de muren.. zowel met brood als avondeten, dus élke maaltijd! Alleen gekookte aardappelen met brocolli/sperziebonen geprakt gaat redelijk goed.
Mm oudste dochter had dit ook en echt, het gaat over.. maar pas met ruim 1.5 jaar! 
Helaas is het heel normaal dreumesgedrag, lekker uitproberen en verkennen.. 
Ik denk tegenwoordig: dan eet je maar niet. En daar krijgt ze niks van. Zodra ze honger heeft, eet ze ineens wel een boterham. Strijd voeren heb ik opgegeven, dat wint zij namelijk altijd en daardoor is het heeeel ongezellig aan tafel!..... ;) 
 
Hier hetzelfde probleem! Een halfjaar geleden had meneer alles! Hij is nu 1 en elke avond is het oorlog. Hij krijst en spuugt zijn avondeten uit. Het enige wat hij wil is macaroni.  
Brood eet hij wel graag. Dus ik probeer elke avond of hij het wil eten. Zo niet,  dan geef ik hem een boterham.  
Ik hoop dat deze fase snel voorbij is :/
 
Terug
Bovenaan