Zoontje te weinig voeding

Hoi allemaal, mijn zoontje is 5 maanden en sliep al vanaf 1 maand door, als hij snachts wakker werd had hij geen honger maar was tevreden met een speen. De afgelopen week is hij elke nacht wakker en wil hij ook drinken, dus geef ik hem ook gewoon. Heeft iemand tips om hem gewoon weer te laten doorslapen?

Nee, je hebt gewoon heel veel geluk gehad die eerste maanden. Eenmaal doorslapen betekent niet dat ze dat altijd blijven doen!! Er zijn nou eenmaal periodes dat ze toch hongeriger zijn en als hij ouder wordt krijgt hij ook midden in de nacht verlatingsangst, dromen, bang in het donker, tandjes etc. Er staat nog heel wat te wachten hoor ;)
Hoort er gewoon bij. Lekker die fles geven en uiteindelijk slaapt iedereen binnen 15 minuten weer, zoveel werk is het niet. Als je geen volle fles wilt geven, geef je bijvoorbeeld 90cc+2 schepjes en kijk je of hij daar op verder slaapt.

Mijn 2 dochters kwamen tot 11 a 12 maanden geregeld om een nachtfles. Soms sliepen ze een week door, dan weer een week niet. Zo werkt het gewoon met kinderen. Ze zijn nu 3.5 jaar en 21 maanden en nog steeds slapen we niet elke nacht door hoor ;)

En een krijsende dreumes die midden in de nacht een half uur lang gilt omdat ze alleen is en ze bij je wilt zijn, vind ik eerlijk gezegd soms nog veel pittiger dan een baby die even een flesje drinkt en weer verder slaapt! :)

Dus nee, geen tips. Gewoon accepteren. Dit is heel normaal! Waarschijnlijk is het gewoon even een periode en slaapt hij volgende week weer door. Dit soort dingen komen en gaan!

Mijn dochter sliep op borstvoeding vanaf week 6 door, vaak van 10-8 zelfs. Vanaf een maand of 4,5 kwam ze ‘s nachts weer, tot 18 maanden fases met en zonder gehad. Zelfs toen ze met een jaar stopte met bv, hebben we nog een half jaar geregeld s nachts een flesje gegeven, dan konden we erna allemaal rustig doorslapen, terwijl ze als we de speen gaven, een uur later weer wakker was. Als het voor jou oké voelt, gewoon aan toegeven!

Wij hadden precies hetzelfde (zie mijn topic hierover). Waarschijnlijk een groeispurtje of zoiets.. lekker voeden, gaat vanzelf weer over. Onze dochter is nu 7,5 maand en komt nu af en toe snachts voor een voeding (1 a 2 X per week)

Terug
Bovenaan