Zoontje valt vaak op hoofd

Hey
Mijn zoontje van 15 maanden loopt sindsdien kort heel goed nu is hij deze week al een paar keer hard gevallen op zijn hoofdje. Hij heeft er geen last van en geen gekke dingen maar hij is ook in mijn bijzijn een paar keer gevallen. En ja ik had hem kunnen opvangen maar dan was ik bijvb net te laat of zag ik het te laat gebeuren. Ik voel me hierdoor zo slechte moeder maak me zorgen om me kleintje hou enorm veel van dat mannetje. Dat ik als moeder niet optijd ben van het opvangen van mijn zoontje voel ik me als een mislukte mama. Iemand hier ervaring mee ik zit er heel erg mee slaap er zelfs heel slecht door. Ik weet dat jonge kinderen nou eenmaal vallen maar zo hard en bijvoorbeeld ook van de bank en iedere keer ben ik net te laat ik voel me echt kut om het zo maar te zeggen doe het ook absoluut niet expres ??

Je bent geen slechte moeder hoor! Kindjes vallen nou eenmaal en dat ga je niet tegenhouden, hier leren ze ook weer van. 
Wat ik persoonlijk wel doe is mijn kleintje (nu 20 maanden) nooit alleen op de bank laten, dus dan zit ik er altijd bij en zelfs naast. Hierdoor ben ik altijd op tijd om haar eventueel op te vangen. Hetzelfde geldt voor ons bed of andere 'hoge' dingen waar ze zichzelf echt goed kan bezeren als ze eraf valt. Als ze eraf wil laat ik haar wel zelf eraf gaan, dus op de buik, voetjes eerst en dan eraf laten glijden, maar dus altijd nog onder mijn begeleiding. Verder, vallen tijdens het lopen, rennen, het hoort erbij en wordt steeds minder maar je moederhart doet elke keer een beetje pijn..

Ik heb precies zo'n topic geopend toen mijn dochter net 1 was. Heel naar werd ik ervan. Elke keer dat koppie op de stenen. Maar het werd binnen een paar maanden snel beter. En ik heb inmiddels geleerd dat alle kindjes lelijke smakkerds maken. Hoe goed je ook oplet. Andere ouders hebben die ervaringen ook. Ze leren er ook weer van. 
Mijn dochter is nu 2. Ze viel van de week nog achterover met stoel en al. Heel hard. En mijn man zat er vlak naast en kon haar val nog niet eens breken zo snel ging het. 

Vooral niet schuldig voelen hoor onze dochter is ook regelmatig gevallen en wij hebben een tegelvloer werdt er soms echt gek van dacht elke keer zometeen een gat in haar hoofd nu valt ze hier binnen niet meer ze is ook al weer 5 alleen nu valt ze vaak weer op het schoolplein met buiten spelen van een klimrek af hup weer een bult.

Terug
Bovenaan