zoontje van 11wkn blijft vroeg wakker worden.....

Hoi, een tijdje geleden heb ik dit ook al voorgelegd. Mijn zoontje krijgt ongeveer 23.30 de laatste fles en wordt elke morgen rond 5.00 weer wakker.  Hij begint niet  gelijk te huilen maar is wel echt wakker en als ik maar lang genoeg wacht begint ie wel steeds meer te jammeren. Daarom geef ik hem de speen met gevolg dat ik er ieder (half)uur uit moet om het zo te rekken tot 6.30. Soms slaapt ie dan ook ineens tot 7.00 of 7.30 door.
Wanneer ie om die tijd wakker wordt is het ook niet zo dat ie gelijk begint te schreeuwen om de fles.
Had eerst op een sprongetje gehoopt want daar zat ie tegenaan een paar weken terug maar het blijft zo. Het valt me wel op dat wanneer ik hem om 23.30 wakker maakt, hij ontzettend ver weg is en heel schrikkerig wordt. Als hij eenmaal wakker is  dan drinkt  hij wel z'n fles goed leeg.  Ik heb het idee dat ik hem steeds midden in z'n diepste slaap wakker maak en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Mijn idee is nu om hem morgenochtend om gewoon om 5.00 uur de fles te geven zodat z'n laatste fles veel eerder op de avond valt en hij misschien op die manier  een ander ritme  oppakt.
Herkent iemand dit en heeft het bij jullie goed gewerkt om het zo te doen.
Mijn gevoel was namelijk juist om de fles zo laat mogelijk te geven zodat hij een flinke ruk kan maken maar dat schijnt dus niet te werken.
Alvast bedankt !!

Hai,

Waarom geef je je zoontje geen voeding om 5.00u dan? Dan kan ie daarna toch lekker terug zn bedje in, als mijn dochter zo vroeg wakker is, dan geef ik haar voeding ( soms een half flesje of genoeg om weer in slaap te vallen) en dan slapen ze vaak nog wel een tijdje door, een speentje verliezen ze namelijk heel snel en dan moet je eruit ja hihi weet er alles van!! Ik kon net 5 min slapen tussen het uitspugen van de speen  maar in feite is het al wel lekker dat je zoontje niet meer midden in de nacht komt natuurlijk, want dat kun je ook nog lange tijd hebben!

Groetjes en ik hoop dat je kleine man toch snel gaat besluiten dat uitslapen heerlijk is!!

Karmen
mama van Liz 11-07-2007

Hoi,

Je zou ook kunnen proberen de laatste fles iets vroeger, bijv. 22.30 uur te geven omdat je beschijft dat je je zoontje uit een hele diepe slaap moet halen.
Wij gaven de laatste fles bij mijn oudste zoon ook altijd zo laat, totdat iemand tegen mij zij dat ze beter door gaan slapen als je de fles vroeger geeft. Kinderen willen nou eenmaal graag aan hun nachtrust beginnen en willen dan ook niet meer wakkergemaakt worden.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en succes met uitproberen.

Groetjes Saskia

Hi Judith,

Waarom zou je inderdaad die fles om 5.00 niet geven? Onze Cas kwam ook heel lang heel vroeg, maar hij heeft zichzelf bij geregeld.

Verder zijn wij ook zijn laatste fles gaan vervroegen en daarna ging hij wat langer slapen. Dus misschien werkt dit voor jou ook? Jonge baby's mogen niet langer dan 10 uur zonder voeding. Misschien kun je de voedingen over de dag anders verdelen, dat de eerste fles om 5.00 is en de laatste wat vroeger? En misschien schuift die eerste fles dan vanzelf op.

Sterkte!

Groetjes Tamara.
Mama van Cas
16-04-2007

Hoi hoi!

Das best netjes toch dat ie al zo goed 'door'slaapt? Mijn dochtertje van 12 weken slaapt meestal van 23.30u tot 4.00u ofzo en aangezien er ongeveer 4 uur tussen voedingen moet zitten geef ik haar gewoon de fles dan.. Daarna leg ik haar lekker tussen me vriend en mij in op t aankleedkussen en dan slaapt ze door tot een uur of 11.. Als je zoontje wakker wordt heeft ie waarschijnlijk gewoon honger dus dan helpt een speentje natuurlijk niet.. Dus ik denk inderdaad ook dat je gewoon lekkerder slaapt als je hem gewoon de fles geeft...

Succes!

Groetjes Danielle

hoihoi,

ik heb ongeveer hezelfde als jou, mijn zoontje is wel drie week ouder, maar komt ook nadat hij goed doorsliep tot 6 a 7 uur 's ochtends, nu ineens weer om 5 uur in de morgen, niks an. de eerste keer hielp een speentje nog anderhalf uur, de laatste twee nachten ook niet meer, dus ik heb ook de fles gegeven, waarna hij dan nog wel een paar uurtjes door pit!
ook ik vind dit balen, hij kan alwel doorslapen...ik ga vanavond nutrix in de fles doen en iets meer water, kijke of dat helpt, ik houd je op de hoogte!
groetjes

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties. Weet nog eigenlijk niet wat ik ermee aan moet. Toen ik besloten had om dan maar om 5.00 de fles te geven besloot meneer wel ineens langer
(6.00/6.30) door te slapen.
Maar de dagen daarna was het als vanouds. Wat ik vergeten was te vertellen is dat het heel slecht uitkomt wanneer ik hem om 5.00 uur de fles ga geven. Hij is namelijk onze tweede en ik  ben drie dagen in de week van 8.30 tot 9.15 weg om mijn dochtertje naar de peuterspeelzaal te brengen. Dat zou dan precies de tijd zijn dat hij z'n volgende fles moet en daar vraagt hij ook echt om na 3,5 a 4 uur.
Gisteren heeft ie overdag veel geslapen en waar ik al bang voor was, gisteravond en vannacht was het helemaal raak. Hij werd wakker om 21.30, 22.30, 1.30, 2.30, 5.00 en uiteindelijk om 6.30 waarna hij de fles kreeg. Soms valt hij vanzelf weer in slaap maar de andere keer moet ik hem het speentje geven. Erg vermoeiende nacht dus.
Gisteravond de laatste fles dus om 22.30 gegeven maar het resultaat was er nog niet naar.
We gaan gewoon vrolijk door, hij is tenslotte nog geen 3 maanden.
Ben erg verwend door onze eerste, ze sliep vanaf 6 weken al goed door.

Hai Judith

Ik zou dan echt eens over (tijdelijk) inbakeren gaan denken hoor! Ik doe het ook omdat mijn dochter heel bewegelijk en druk is en daardoor slecht hazenslaapjes houdt 's nachts en nu ik haar inbaker vindt ze ineens de rust om van 21.30u tot ongeveer 7.00u door te slapen! Je kunt je kindje dan nog om 6.00u wakker maken als dat beter uitkomt natuurlijk of wanneer je maar wilt, maar misschien is het toch het proberen waard!
PS: ik doe het niet geheel officieel, maar ik heb van de kraamhulp een foefje geleerd met een badcape, zolang je kindje zich maar niet kan beschadigen of ergens in verstengeld kan raken
Als je meer wilt weten hoor ik het wel van je!

Groetjes karmen
mama van Liz

Terug
Bovenaan