zoontje van 3 maanden nauwelijks aangekomen de laatste 2 weken

Ik ben 2 weken geleden bij het inloopspreekuur van het cb geweest, omdat mijn zoontje van 3 maanden steeds een rare houding aannam in bed. Toen is hij ook gewoon voor de leuk even gewogen. Hij woog toen 6120 gram. Vorige week donderdag moest ik naar het bureau voor de 3 mnd afspraak en toen woog hij nog hetzelfde. Aangeraden werd om hem vandaag weer te laten wegen. Hij is in een week 60 gram aangekomen, wat niet veel is.
Advies was om hem om de 2 uur te voeden. Ik vind het zo raar, hij komt zelf niet vaker dan om de 4 uur, slaapt de nacht door van half 11 tot half 7 en heeft gewoon natte luiers.....is heel vrolijk en tevreden als hij wakker is.
Snappen jullie het??
O, ja over de rare houding, die heeft hij niet meer, heb nu ook 2 keer fysio voor hem gehad, heb wat oefeningetjes met hem moeten doen
.
 
hij krijgt borstvoeding dus ik weet nooit hoeveel hij binnenkrijgt. Ik heb altijd meegekregen dat als ze tevreden zijn en een normaal aantal natte luiers per dag hebben dat ze dan voldoende voeding krijgen
 
Toen mijn dochter rond de 3 maanden slecht was aangekomen kreeg ik dat advies ook. Maar kwam toen toevallig ook bij de lactatiekundige en die zei mij dat dit eigenlijk normaal is voor kindjes die bv krijgen. De curve die ze bij het cb gebruiken is eigenlijk voor kv. Het is schijnbaar echt normaal als kindjes die bv krijgen rond de 3 maanden slecht aankomen. Ook kreeg ik het advies om zelf een curve online bij te houden, die wel voor bv kindjes is.

http://www.borstvoeding.com/groeicurve/

Hoop dat je er iets aan hebt en anders miss zelf even een lactatiekundige bellen wat zijn/ haar mening hierover is.
 
Terug
Bovenaan