Zoontje van 3 met achterstand?

<p>Help. </p><p>Ik heb advies nodig.</p><p>Ik heb een zoontje van 3 en ik heb een aantal dingetjes die mij zorgen baart. Ten eerete praat hij weinig hij zegt wel wat woordjes begrijpt alles wat ik tegen hem zeg, voert ook opdrachtjes uit en geeft soms antwoord op mijn vragen. Hij geeft veel non verbaal aan dus als hij wat wil zegt hij niet mama mag ik drinken, maar dan pakt hij een bekertje en een pak drinken (als ik er te laat bij ben om dat zelf te pakken). Als ik vraag wat ik er mee moet slaat ie zn handjes voor zn gezicht, en ik moet echt trekken om er een antwoord uit te trekken. Uiteindelijk zegt ie jaaaaa!! Maar het gaat dan heel moeizaam. Verder speelt ie graag alleen, hij knuffelt wel graag kindjes (als ze het toelaten) hij is heel vrolijk en spontaan. Verder vind ie puzzelen en spelen met duplo wel heel erg leuk. Kwa zelfstandigheid mag het ook wel iets meer.. Hij kan zn jas en schoentjes en zo wel uittrekken, maar drinkt niet graag uit een bekertje. (De ene keer wel en de andere keer niet) hij gaat wel al naar logopedie, heb alleen niet echt het idee dat dat werkt.</p><p>Zijn er meer ouders die dit herkennen in hun kind? Zou er misschien meer aan de hand zijn dan alleen een taal achterstand?</p><p>Graag hoor ik jullie ervaringen en advies.</p><p> </p><p>Alvast bedankt ?</p><p> </p>
 
Terug
Bovenaan