Zoontje van 6 mnd lust geen pap

Hallo,

Mijn zoontje Tom is nu 6 maanden en zou nu van het CB 's morgens pap moeten hebben (voor de granen) maar hij lust het echt niet (zelfs niet als ik het meng met fruithapje). Zijn voedingsschema is ongeveer als volgt:

0630/0700        200cc flesvoeding (wat dus met pap zou moeten)
0930/1000        fruithapje
1100/1200        200 cc flesvoeding
1430/1500        200 cc flesvoeding
1800/1830        warme maaltijd groente met rijst/aardappel
                                       klein flesje slappe camillethee of vruchtensap verdund met water
1000/1030        200 cc flesvoeding

Sinds vandaag geef ik hem tussendoor ook een kwart stukje liga met vruchtensap verdund met water.

Wie heeft er tips wat ik hem kan geven ipv pap om toch aan de granen en dergelijke te komen? Heb ook   fruithapje gezien met granen maar weet niet of dit wel voldoende is?!

O ja: en vanaf wanneer geven jullie hem vlees/vis/kip (gekookt en gepureerd)?

Groetjes Tash

Hoi,
Is het echt zo erg dat hij geen pap lust? Mijn oudste dochter heeft alleen Nutrix gehad uit de fles maar toen ik overstapte op andere pap, lustte ze die ook niet. Ik begon al snel met een broodje en dat ging best goed. Ik denk dat je er niet zo'n probleem van hoeft te maken. Liga met sinaasappelsap is ook goed en wie weet lust hij wel een lekker korstje brood!
Succes!
Mariska

Hoi,

Zo een ramp is het niet hoor omdat je kleine geen pap wil.
Mijn kleine vond het ook helemaal niets en dan zeker smorgens niet. Ligt haar gewoon veel te zwaar op de maag. Daarom krijgt ze nu savonds een pyjamapapje en dat vind ze goed. Ook slaapt ze er lekker op. Daar zitten aardig wat granen in en met een smaakje :D
Kyra krijgt nu ook brood dus granen genoeg zou ik zeggen.
Waarom begin je niet alvast met een korstje van brood tussendoor? Dan kan je kleine alvast een beetje wennen en krijgt toch wat granen binnen?
Als het brood bevalt kan je altijd wat meer gaan geven.

Groetjes,

Frieda
mv Kyra 07-06-2007

Hoi,
Bedankt voor de tips! Wat betreft sinaasappelsap: kan het gewone zijn met water vermengd of bedoel je speciale voor babies? Want dat heb ik nog nergens gezien.
Ik geef hem nu idd gewoon fruithapje met granen en flesje melk, dan maar geen pap.
Hij laat dan wel zo'n 40 cc over maar ja hij weegt nu 8,5 kg dus te mager worden dat zal wel meevallen haha. Gisteren heeft hij trouwens voor het eerst gekookte kip gegeten gemengd met rijst en worteltjes. Genoten heeft hij ervan!
Meiden, bedankt en succes met jullie babietjes
Grtjs Tash moeder van Tom 25/06/07

Hoi Nina,
Ik perste altijd een halve sinaasappel en deed daar de liga doorheen en ik prakte er dan nog een stukje banaan door ook. Onze dochter vond dat altijd heerlijk!

Groetjes, Mariska

Hoi Mariska,
Dank je wel! Tom vind het heerlijk. Ik geef hem maar een klein beetje dus een halve banaan met sinaanappelsap en een liga halfje en dan krijgt hij daarna 150CC flesvoeding. Geniet hij heel erg van!

Heb trouwens in een Engels receptenboek voor babies en peuters een recept gevonden als vervanger voor pap:

gewoon de bambix vlokken in 150 cc water doen met wat fruit en dat op het vuur langzaam laten inkoken en dat daarna pureren. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar dat ga ik wel doen.

Vanmiddag ga ik eens een boterhammetje proberen met Tom, zal wel een lekkere knoeiboel worden haha

Fijn weekend!
Natasha (Nina zou de naam zijn van mijn dochter als Tom een meisje zou zijn geweest... en ik weet niet hoe ik mijn login name moet veranderen)

Terug
Bovenaan