Zoontje van 8 maanden en flesvoeding

<p>Hi,</p><p>Ik heb een vraagje. Misschien kunnen jullie mij erbij helpen. <br />Mijn zoontje is iets ouder dan 8 maanden, maar twee maanden te vroeg geboren. Hij is dus eigenlijk 6 maanden. </p><p>Mijn schoonmoeder en vriend vinden de fles niet meer nodig. </p><p>Maar nu vraag ik me af... Is het niet belangrijk dat hij de fles nog krijgt? Ik neem aan dat daar ook bepaalde stoffen in zitten, die hij nodig heeft... Ik vind het persoonlijk nog wat te vroeg om te stoppen met de fles.</p><p>Dit is zijn voedingschema:</p><p>07:30    Fles van 210 ml.<br />09:30    Fruithapje<br />13:00     Broodje met boter en jam<br />16:30     Groentepotje<br />19:00     Pyjamapapje van 210 ml<br /><br />Het is ons eerste kindje. Dus ik vind het allemaal wat lastig. </p><p>Wat denken jullie? </p><p>Groetjes Sanne</p>
 
Baby's hebben in ieder geval tot hun 1e verjaardag flesvoeding nodig om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Daarna zou je de flessen kunnen vervangen voor koemelk. Vaak geven de meeste daarna ook nog wel 1 of 2 flessen per dag. Meestal de ochtend of avondfles. 
 
tot 1e jaar sowieso opvolgmelk. en veel kinderen vinden fles nog heerlijkmijn dochter heeft tot 15 mnd ochtendflesje gehad en ineens wilde ze zelf niet meer. de rest van de dag dronk ze al wel uit rietjes beker .ken genoeg kinderen die na hun 1e jaar nog ochtend of avondfles krijgen (opvolgmelk of koemelk).komt vanzelf wel. je kan tegen het 1e jaar misschien de fles wat verkleinen. maar dat is net waarbij jij je goed voelt. 
 
Waarom vind je vriend en je schoonmoeder dat je zoon het niet meer nodig heeft? Zoals hierboven gezegd hebben babys tot hun 1ste verjaardag nog melk nodig en halen ze de meeste vitaminen daar uit. Ik zou het gewoon blijven geven, me zoon is nu 17 maanden en krijgt nog 2 keer per dag opvolg melk. Normale melk lust hij niet wat ik wel jammer vind. En zolang hij blijft drinken zal ik hem ook geven. De cb denkt daar anders over , maar uiteindelijk kijk ik naar me kind wat hij nodig heeft en niet wat de cb zegt.
 
prima schema. hij moet echt nog wel tot 1 jaar zijn flesvoeding hebben. vanaf 1 jaar kun je beginnen met gewone melk. ze hebben het echt nog wel nodig. 
 
Bedankt voor de snelle reacties. Hier kan ik wel wat mee.

@Esssss, Mijn schoonmoeder vergelijkt ons zoontje vaak met mijn vriend. Hoe en wat hij vroeger at en dronk op die leeftijd. Maar ze vergeet soms dat ons zoontje nog steeds prematuur is. (Na 1 jaar volgens mij niet meer) 
 
Zelfs al zou je wel de 8 maanden rekenen, dan nog heeft ie het nodig. Gewone melk bevat teveel eiwit en te weinig ijzer tov opvolgmelk. De nieren zijn nog in ontwikkeling en kunnen dat nog moeilijk verwerken. En veel kindjes krijgen al te weinig ijzer binnen. Je mag wel water of lauwe thee daarnaast proberen en het hoeft niet per se in een fles, maar de opvolgmelk blijft de belangrijkste bron van vocht. Veel kinderartsen en kinderdietisten zien zelfs de toegevoegde waarde van dreumes en peutermelk ipv gewone melk, dus ook na het 1e jaar. Mijn zoontje van bijna 4 krijgt iedere ochtend een beker peutermelk. Hij vindt het heerlijk en ik zie het als een goed begin van de dag. Is het heel erg nodig, nee, dat ook weer niet. We weten nu beter wat goed is voor een baby dan vroeger. Over 30 jaar zal het wel weer andere zijn, maar dat zien we dan wel weer, we leven naar de laatste stand van de wetenschap. Dat je vriend groot en sterk is geworden is mi geen sterk argument als ze dat willen aanvoeren.
 
Mijn schoonmoeder en ik hebben ook al de nodige gesprekken gehad over dat het destijds gewoon anders was, en mijn dochter is pas 3 maanden. Het begon al met de kruik, toen mijn dochter haar temperatuur goed kon houden hebben we de kruik weggehaald, mijn schoonmoeder vond het maar vreemd dat ze die niet gewoon standaard in de winter kreeg. Hetzelfde met de slaaphouding. En dat baby's tegenwoordig niet meer met 3 maanden al fruithapjes krijgen. Ze grapt inderdaad wel eens dat mijn vriend er toch ook groot en sterk van is geworden, maar wat er al gezegd is, ik ga toch liever uit van wat er nu geadviseerd wordt dan 30 jaar geleden. 
 
Terug
Bovenaan