Zoontje van bijna 1 wil niet eten

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
Hallo,
Sinds een paar dagen hebben we soort van een probleem, mijn zoontje van bijna 1 weigert om te eten. Normaal was hij een soort van kliko en at hij alles en nu ineens uit het niets wil hij niets van brood, fruit of warm eten weten. Ook de flessen gaan er met moeite in. Ik ben de strijd onderhand zat en heb dus ook al alles na gegaan. het zijn niet zijn tanden, want zijn tandvlees is niet rood, zijn buikje voelt soepel en hij heeft ook geen koorts......nu kan er natuurlijk altijd iets verborgen zitten.

Is het misschien een fase...hebben andere ouders dit ook gehad???
Ik hoor het graag, want ik word niet echt vrolijk van de strijd met mijn kind!!
Groeten Lonneke

Ja hoor héél herkenbaar! Hier bleek het wel een kwakkelperiode van verkoudheid, koorts, tanden en andere aanverwante kwaaltjes in te luiden. Ondanks dat maken wij er juist bewust géén strijd van; niet eten? Dan niet! Gewoon zelf met smaak verder eten en zelf laten knoeien of af en toe nog een hapje proberen. Niet dwingen!
Zelf prutsen werkt hier redelijk, hangt af van de maaltijd. Als hij weinig gegeten heeft,   bieden we gewoon wel yoghurt aan. Soms eet hij dat wel soms niet. Nu hebben wij een vrij licht mannetje; 9 kilo bij 14 ½ maand. Dus als hij écht weinig gegeten heeft komt hij rond 23.00 uur  vaak weer voor een papfles. (die van 20.00 uur bestaat hier ook nog hoor) die krijgt hij dan wel gewoon. Soms geven we hem ook een uurtje na de maaltijd al pap, als we vroeg gegeten hebben bijvoorbeeld. We laten hier altijd wel even tussen zitten. Niet dat hij de link makkelijk legt; oh niet eten dan krijg ik pap..das natuurlijk niet de bedoeling.   Als peutertjes in de gaten krijgen dat het jou wat doet dat zij niet eten, ben je verder van huis! Perfecte basis voor een machtstrijd!! Hopelijk is het bij jullie ook tijdelijk, hier is het met vlagen... We zien wel hoe het gaat als alle winterkwaaltjes het land uit zijn dan is alles vast weer anders!!

Suc6 ermee! Hopelijk heb je wat aan dit verhaal!

Groetjes Saskia

hallo,

nou wat een herkenning!!! onze dochter van 14 maand heeft hetzelfde hoor! De fles pap van 's ochtends gaat prima en haar fruithapje ook nog wel maar dan begint het. Tussen de middag wil ze eigenlijk geen brood, soms een paar hapjes en het avondeten is ook geen succes. Ik wil dan nog wel eens haar bordje voor haar neer zetten en laat maar knoeien, af en toe neemt ze dan een klein hapje. Maar op het moment kwakkelt ze erg met haar kiesjes en een verkoudheid die steeds weer terugkomt. En nu heeft ze vorige week ook nog haar prikjes gehad. Dus dat kan ook veel verklaren natuurlijk. Maar zolang ze verder goed te pas is en 's nachts nog doorslaapt klungelen we zo wel verder. Het zal wel weer overgaan. Maar af en toe is het wel heeeeel frusterend want als moeder wil je toch graag dat je kindje goed eet!

veel succes verder

groetjes kim

Terug
Bovenaan