zoontje van bijna 4 spuugt regelmatig oud bloed.

Hallo,

mijn zoon van bijna 4 jaar spuggt met enige regelmaat van ongeveer 8 tot 10 weken heel veel slijm op met oud bloed. Het is bijna zwart wat er uit komt.
Hij loopt al bij een kinderarts, maar deze heeft dit nog nooit eerder meegemaakt. Voor hem dus ook een "raadsel". De kinderarts wil 2 maanden lang een recept geven voor Reflux. dit naast de nodige laxeer middelen die mijn zoon al krijgt. 2 maal daags 1 zakje van 10 gram. hier door poept hij gelukkig wel weer. Dit was anders maar 1 keer inde 10 dagen. dus dachten wij ook dat het misschien ontlasting was dat er bij het spugen uit kwam. maar dat is dus niet zo. Het is oud bloed en dat hoort ook echt niet.

Er is een periode geweest dat hij bijna niks kon eten op het gebied van vettigheid. Zoals patat, chips, en dergelijke. rode zoetigheid zoals aardbeien jam of limonade kwam ook weer d'r uit. Steevast dat het er dan binnen 10 minuten tot 4 uur later er weer uit was gespuugd.

De kinderarts heeft al de ontalsting laten onderzoeken en die was goed.

Als er ook maar 1 iemand is die hier ook wel eens wat over gehoord heeft of zelf ervaring heeft laat het mij dan alstublieft weten we zitten zelf echt met ons handen in het haar.

Hij word bijna 4 jaar endan mag onze zoon naar de grote school, maar door al de problemen die hij heeft is hij ook nog niet zindelijk. Ik ben bang dat dat problemen kan geven in de vorm van pesten.

bij voorbaat dank voor een eventuele reactie
 
Ik ben geen arts, maar zou het kunnen dat het een maagzweer of zoiets dergelijks is. Dat door het vele spugen zijn maagwand helemaal geirriteerd en kapot is.
Ik zou me ook zorgen maken. Heeft hij ook veel pijn? Wat verschrikklijk vervelend. Ik hoop dat ze snel een oplossing vinden.
En wat betreft het zindelijk worden, als het straks wat rustiger is dan is je zoon vast heel snel zindelijk. Vaak hoor je van kinderen rond de 4 jaar dat ze van de een op de andere dag zindelijk zijn.
Veel sterkte.
 
Hoi Reisa,

bedankt voor je reactie,

De kinderarts wil nu 2 maanden lang proberen met een medicijn voor reflux. In de hoop dat het beter word....

Nu heeft het kereltje ook nog een heel erge reactie op de mex. griepprik gekregen.

ik vind het allemaal zo erg voor het mannetje

 
Ach jee, wat sneu. Ik hoop dat hij zich nu weer beter voelt. En als hij idd. reflux heeft, dan zou dat spugen idd. voor bijv. een geirriteerde slokdarm kunnen zorgen, en als dat heel extreem wordt, dan kan daar het bloed vandaan komen.
Ik hoop dat de medicijnen snel zorgen voor rust in zijn lijf, zodat alles kan genezen.
Hoe gaat het met het zindelijk worden?
 
Helaas voor jou heb ik geen echte ervaring hiermee, maar misschien een kleine tip.
mijn zoontje van nu ook 4 spuugt ook al sinds hij geboren is heel regelmatig. Maar altijd te weinig om eens serieus onderzocht te worden. Bij hem wordt het ook steeds afgeschoven op zijn astma. Ik wilde toch graag eens dat er naar gekeken werd.
Nu zijn wij naar een homeopaat gegaan, hij heeft zijn hocuspocus en poehaha gedaan en een paar maanden (2) een dieet en een thee meegegeven (heel smerig), Maar sinds dien heeft hij er heel weinig nog last van, dit is inmiddels 1,5 jaar geleden. Nu spuugt hij alleen nog wanneer wij naar een feestje zijn geweest van mijn schoonzus en zwager (daar staat het foute snoep en vettigheden op tafel en dan weet mijn zoon nog geen maat) dan wil hij het er na een poosje weer uit te spugen. Verder gaat het dus heel goed.
Misschien kun je eens naar een homeopaat gaan.
Of er bij je arts op aandringen dat er meer onderzoek wordt gedaan. Je zoontje ook eens van binnen wortdt bekenen dmv een echo, CTscan of MRI. Aan de buitenkant kunnen ze ook maar zoveel zien.
Veel succes en sterkte met je zoontje. .
 
Terug
Bovenaan