Zoontje van ruim 5 blijft in de broek poepen.

<p>Hoi allemaal! </p><p>Ik zit met mijn handen in het haar.......mijn zoontje van 5 blijft in zijn broek poepen! We zijn toen hij 2,5 was spelenderwijs in de tuin begonnen met een potje.  Dit ging met plassen al snel goed.  Poepen deed hij ook na een tijd op het potje maar bleef veel ongelukjes houden.  Toen hij bijna vier werd was dit wel een ding omdat hij natuurlijk naar school gaat dan. Het is vanaf die tijd alleen maar slechter geworden.  We hebben beloningssystemen bedacht en dit werkt op zich ok tot het cadeau binnen is.  Toen een potje met centjes voor elke poep op de wc en daarna een centje eruit wanneer er een poep in zijn broek zat. Plaatje erbij waar hij voor aan het sparen was.  Ging even goed maar daarna was het potje weer gauw leeg.  Cadeau nooit gehaald en vond hij niet erg zei hij.....het doet hem niets.  We bezoeken ook al de poli in het zhuis voor dit probleem en krijgen allerlei opdrachtjes mee. Werkt allemaal niet.  Ook krijgt hij medicijnen die zijn ontlasting dunner maken. Hij poept soms 7 keer per dag in zijn broek!! Mijn zoontje van 3,5 wil nu ook niet op de wc poepen want dat doet zijn grote broer ook niet. </p><p>Boos worden helpt niet. Belonen niet. Begripvol blijven helpt niet.  Negeren helpt niet.  Ik weet het echt niet meer. Ik verschoon hem nu vaker dan zijn zusje van 1,5. </p><p>Het langst dat hij helemaal schoon was met poep en plas was ruim drie weken.  Hij kan het dus wel.  </p><p>Wie heeft hier ervaring mee? Of heeft nog een idee wat ik nog kan doen.  </p>
 
Ik vraag me af of dit het enige probleem is? Ik heb wel eens gehoord dat zindelijkheids problemen een symptoom kunnen zijn van iets anders.
Wil niet per se zeggen dat dat hier het geval is natuurlijk.
 
Hoi waar doel je dan op? 
Hij heeft verder geen issues dat ik weet.  
Wel merk ik dat hij heel gevoelig is. Zal een karakter dingetje zijn ook. 
Afgelopen week naar de osteopaat geweest en het lijkt te werken voor in ieder geval zijn gedachten dat hij gaat proberen als we het vragen.  Elke keer een gevecht als we zien dat hij moet en dan wil hij niet gaan.  Inmiddels nu een luier aan sinds een week en dat geeft rust voor iedereen.  
 
 
Hoihoi. Ik zie inderdaad staan
Belonen/negeren/boos worden/praten enz. Dat het niet werkt. Wellicht optie: Heeft hij een ouder kind/familielid in zijn omgeving waar hij aan gehecht is/naar op kijkt? Soms heeft het wel zin als die onderling praten erover dan. Of dat die persoon een paar x beetje overdreven theatraal vrolijk naar de wc gaat in bijzijn van. Zoals je ziet dat je jongste zoon ook opkijkt naar het voorbeeld van zijn broer maar dan positief gedraaid…Zolang het niet medisch blijkt maar echt mentaal. Want diarree door medicatie kan natuurlijk wel snel ongelukjes geven als hij gefocust is op zijn speel bezigheid van dat moment. Ik haalde er niet direct uit of die medicatie tijdelijk was of permanent. Ik wens jullie veel succes en hoop dat het snel gefixt is ❤️
 
Terug
Bovenaan