Zoontje weigert antibiotica

Help mijn zoontje krijgt antibiotica voor krentenbaard nadat dit herhaaldelijk terug blijft komen en met smeerseltjes ook nooit weg is geweest. Hij krijgt nu dus ab in drank vorm. Moet 3x per dag 6,5ml. Nu krijg ik dit met geen mogelijkheid bij hem binnen. Met een lepeltje, met het spuitje, door een toetje, belonen erna, door een smootie. Niks krijgt hij ervan binnen. Spuugt het uit. Iemand nog tips??
 
Belonen in wat voor vorm dan ook werkt ook niet helaas. Zodra hij er ook maar iets van in zijn mond krijgt spuugt hij het uit en dan opnieuw proberen is zinloos.
 
Hier echt ‘gedwongen’ met spuitje in de mond en mond dichthouden. Toen was het na twee keer over en accepteerde hij het spuitje zelf. Sterkte!
 
Hier gevraagd om een andere smaak bij de arts. Die vond hij wel heel lekker, de eerste lukte ook niet. 
Krentenbaard jakkes, krijg er nog de kriebels van als ik eraan terugdenk. Mijn gevilde kind. 
 
Oh van dat andere smaakje is een goede tip weet alleen niet of dat kan bij deze die hij nu heeft voorgeschreven. In iedergeval gaan mijn partner en ik er het weekend eens samen mee stoeien al moeten we het hem direct met het spuitje geven in terwijl iemand hem in de houdgreep houd. En anders ga ik maandag de ha bellen om te kijken of er een andere smaak mogelijk is. Alvast bedankt.
 
Mijn zoon heeft helaas ook vaker ab gehad. Is hij misschien gevoelig voor sticker als beloning? Als er niet echt een beloning voor handen is, dan toch maar vasthouden en mondje dichthouden om spugen te voorkomen. Ik hoop dat dat lukt
 
Terug
Bovenaan