Zoontje weigert ineens flesje met melk te drinken!!

Hallo,

Mijn zoontje van 8 maanden weigert een flesje te drinken. Hij krijgt nog steeds de borst (en brood en fruit en warm eten) maar tussendoor nog steeds de borst. Echter weigert hij het tegenwoordig om de melk uit een flesje te drinken. De ingevroren melk ruikt ook heel vreemd vind ik, zodra het is ingevroren geweest. Maar Nutrilon opvolgmelk wilt hij ook niet.... je krijgt gewoon het flesje naar je hoofd gegooid. En de tip om te wachten zodat hij zoveel honger heeft.... dat werkt ook niet! Het is dus een lekker eigenwijsje...

Iemand dit ook meegemaakt? Ik zit zelf nu te denken om melk met pap te geven. Want het is natuurlijk wel de bedoeling dat hij kan gaan logeren bij opa en oma. Want nu gaat dat niet als hij de borst wilt.

Gr.
 
Heb je al geprobeerd om het uit een bekertje te geven. Mijn dochter (nu 9,5 maand) heeft ook periodes dat ze minder uit de fles wil drinken, vooral als er een tandje aan zit te komen.
Wij geven dan veel vocht uit een bekertje (zo'n oefenbeker van difrax). Ze krijgt niet zoveel binnen als met de fles, maar zo over de dag bekeken krijgt ze in ieder geval nog wat vocht binnen. Wij zijn wel al met 6 maanden begonnen met oefenen met de beker, dus er gaat best wat tijd overheen voordat ze aardig kunnen drinken uit een bekertje.

Melk+pap met een lepeltje is natuurlijk ook het proberen waard. Bij ons werkt het niet, want doordat je de pap aardig dik moet maken voordat je het met een lepel kan voeren, zat mn dochter zo snel vol dat ze nog niet aan haar vocht kwam.....

Succes....

oja, vooral niet opdringen hoor, die fles. Dan wil hij straks helemaal niet meer. Hier gaat het vaak beter zodra wij zoiets hebben van 'dan toch lekker niet'
 
Hoi Pauline,

Mijn dochtertje van 10 maanden wil ook ineens geen melk meer drinken. Ze krijg geen borstvoeding maar opvolgmelk maar nu ineens vind ze dit niet meer lekker. We zaten nog op 1 flesje, 's-ochtends. Ik geef haar nu yoghurtdrink en roosvicee, ... dit drinkt ze gulzig op.

Ze komt aan voldoende vocht dus maak me er verder niet druk over. En ja ... pap ... daar moet ze ook echt niets van weten.

Misschien straks weer wel melk ... we zien wel.

Gr Esther
 
Bekertje of pap geven.

En logeren?
Alleen als je kind dat zelf wil hoor!
Wij hadden als regel thuis dat er pas gelogeerd werd als ze er zelf om vroegen. Een kind van 8 maanden hoeft helemaal niet te logeren.
 
Dirksmama.....

Hoe moet ik het dan noemen? Baby bij opa en oma dumpen?! Wij zijn een stel ouders dat het ook belangrijk vindt om sporadisch volledige tijd voor elkaar te hebben. En die kleine man vindt het heerlijk bij opa en oma. Ze zien hem dagelijks dus het zijn geen "vreemde" en hij is stapelgek op ze. In deze 8 maanden is het 2 keer voorgekomen dat hij daar een nacht is geweest. (zit me nu eigenlijk een beetje onnodig te verdedigen)

En als ze er zelf om vragen..... wanneer kan een kind zoiets aangeven? Bij 2 jaar.... als je een langzame prater hebt met 3 jaar?!?! Volgens mij kan je aan een reactie van een kind prima zien of hij iets leuk vindt of niet. Iedereen heeft zijn eigen regeltjes.... En iets wat niet per se hoeft... kan nog wel leuk zijn voor een kind. Al zijn ze nog zo klein.
 
Klopt, iedereen doet het anders. Wij vonden het op deze manier prettiger, en de kinderen ook. Opa en oma zagen ze vrijwel dagelijks hoor. Maar de nachten waren ze bij ons. Ook handiger met nachtvoedingen.

De oudste wilde logeren toen hij 4 was. De jongste was net anderhalf geweest toen ze er zin in had.

Die behoefte voor kinderloze nachten kennen wij eigenlijk niet en eerlijk gezegd kan ik me er ook niet zo veel bij voorstellen. Manlief ook niet trouwens. 't Is zo kaal zonder de kinderen.
 
Ja, dat hoor je wel vaker. Maar ik hoor vaak genoeg dat ouders het heerlijk vinden om eventjes weg te gaan zonder de kindertjes. En gelukkig maar anders zou ik me een ontaarde moeder voelen. Mijn man en ik vinden het heerlijk als die kleine er is.... maar we vinden het ook heerlijk en belangrijk om af en toe tijd aan elkaar te besteden. Want eerlijk is eerlijk.... kindje gaat altijd voor. En wij hebben al het geluk dat we een super makkelijk kindje hebben,, want hij vindt aandacht heerlijk en gaat gerust mee een restaurant in en is dan erg rustig en lief. En als hij het zat is geeft hij dat ook aan, maar wordt niet vervelend. Dus zijn we ook zo weer thuis.... maar een avondje borrelen en geen rekening te houden met een baby die moe wordt of voedingen.... is ook wel eens super. Op de eerste plaats zijn we papa en mama, maar ook nog man en vrouw.
 
Hey Gelukje,

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. En soms is logeren bij opa en oma ook gewoon beter dan meegesleept worden. Zo heeft mijn zoontje van 4 maanden, een week of 3 terug voor het eerst een nachtje bij opa en oma gelogeerd, omdat wij na een bruiloft moesten in Nijkerk (wij wonen zelf in Maastricht). Zou dus veel te ver voor hem zijn geweest.
En je zegt nou eenmaal niet de bruiloft van één van je beste vriendinnen af.

Voor je probleempje met de fles heb ik geen oplossing. Mijn zoondje is as 4 maanden en drinkt zijn flesjes prima. Heb je al geprobeerd met pap?

Groetjes, Chade
 
Terug
Bovenaan