Zoontje wil aandacht van moeder

<p>Hallo mede-ouders,</p><p>Ik zit met een 'probleempje'. Mijn zoontje van ruim 20 maanden is een heerlijk actief kind. Kan steeds beter alleen spelen, alleen hij trekt erg veel naar mij toe. Nou kunnen we daar wel goed mee omgaan, want hij doet graag gek met papa, dus die hebben hun momenten samen wel. Alleen het vervelende is een beetje dat hij vaak mijn aandacht vraagt/eist. Dit is me de laatste maanden opgevallen, dus ik probeer daar ook wel op een bepaalde manier mee om te gaan, door er niet elke x in mee te gaan. Maar als we bijvoorbeeld op visite zijn en lekker aan het kletsen met andere, dan komt hij steeds naar me toe om mijn hand te pakken en wilt hij dat ik met hem mee ga spelen. Maar ik wil ook gewoon weleens kunnen kletsen. We nemen speelgoed voor hem mee, maar hij gaat dan echt lopen zeuren en vervelen. Dit doet hij thuis ook. Zoals ik al aangeef, ik geef daar niet elke x aan toe, maar ik zie eigenlijk nog geen verbetering. Pak ik het niet goed aan? Of hoort dit er bij (is het weer een fase ;))? Ik weet even niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Dus alle tips zijn welkom :)</p>
 
Mijn dochter is bijna 4 en doet dit ook nog steeds. Op een verjaardag wil ze dat ik mee loop om te spelen, mee loop met naar de wc gaan etc etc. ze komt altijd bij mij zitten. Ik zou er geen probleem van maken, kinderen willen gewoon graag aandacht, zeker als ze in groot gezelschap zijn.
 
 
Ja, heel herkenbaar, ook nog bij nijn dochter van 4. 


Zijn ze rustig aan het spelen, denk ik, kan ik even rustig koffie drinken. Ik zit nog niet of er staan al 2 zeurende kindjes bii me.
Dus ja, ze voelen het aan dat je even geen tijd voor ze hebt (of wil maken) en komen dan juist aandacht vragen.
Vooral op in stellen dat je niet altijd rustig op visite kan met kids. Ik ga met de visitie nog wel eens gewoon lekker even buiten een rondje lopen. Dochter op de fiets, de kleine in de wagen, even een rondje naar de speeltuin oid. 
Dan kunnen wij rustig praten onderweg :)
 
Haha. Mijn zoontje is bijna 5 en ik kan nu pas zeggen dat ik rustig ergens koffie kan gaan drinken zonder dat hij mijn aandacht vraagt. Hij gaat nu heel graag zijn eigen gang. Speelt ook lang op zijn eigen kamer en komt af en toe naar beneden voor wat te drinken of te eten. Ook weer een andere fase.
Mijn dochtertje van ook 20 maanden is precies zoals jouw zoontje. Ze kan heel goed alleen spelen, tot ik aandacht geef aan iemand anders. Ik doe daar niet moeilijk over behalve als ze jaloers reageert naar haar broer, dan wordt ze echt streng toegesproken. Andersom trouwens ook. Jaloezie naar broer/zus wordt hier niet geaccepteerd. 
 
Terug
Bovenaan