zoontje yoëll 4 1/2 mnd wil niet in ledikantje slapen

Hallo,

Wij zitten met een probleem, ons zoontje wil sowieso al heel moeilijk slapen, hij valt alleen maar bewegend in slaap, maar zodra we hem in zn ledikantje leggen krijst ie alles aan elkaar. We hebben al van alles geprobeerd, ledikantje anders zetten, ingebakerd etc etc etc.

Ook slaapt ie nog steeds niet door en als ie s nachts wakker word wil ie helemaal niet meer in ledikantje of kinderwagen maar alleen bij ons in bed....hij krijgt sinds deze week melatonine om `s nachts wel iets beter door te slapen maar nog maar tot 5 uur...dit is wel heel wat maar we zouden het toch het liefst wat langer willen....

Wie o wie heeft tips

Groetjes sunyra

hallo!
Jeetje wat vervelend zeg, dat je zoontje de nacht nog niet doorslaapt.
daar wordt je zelf natuurlijk ook moe van.
Ik weet niet of je de kleine al van begin af aan in zijn ledikantje heb laten slapen of overdag vaak beneden heb laten slapen?

Ik heb mijn zoon Tijs ( ook 4,5 maand) altijd in zijn bedje laten slapen. Hij heeft nooit beneden of in de kinderwagen geslapen maar gelijk in zijn eigen bedje. Hij weet nu ook altijd dat dat zijn plekje is om te slapen.
Het is heel moeilijk maar heb je al eens geprobeerd om hem toch te laten huilen? en om de 5 of 10 minuten te gaan kijken, aai over de bol en weer weg te lopen. Dit kan dan echt wel een uurtje duren hoor maar werkt vaak wel het beste. Hij zal dan leren dat hij toch echt in zijn eigen bedje moet slapen en dat snachts niet de tijd is om bij papa en mama te liggen.
Wij hebben dit bij Tijs ook wel eens moeten doen. Het is absoluut niet leuk en je ligt zelf niet relaxet in bed maar je zult zien dat het kan werken.
Tijs heeft ook wel eens een uurtje gehuild maar de volgende nacht sliep hij dan ineens weer door en bleef dit ook doen.
Het is echt heel moeilijk om te doen maar misschien heeft het wel effect.

Succes.

hallo,
ik weet niet wanneer je hem in badje doet?
wij hebben iris altijd voor het na bed ging in bad gedan en daarna de fles gegeven.
dit hielp heel goed. ze slaapt sinds ze 5 weken is door tot 7.00 dan maak ik haar wakker voor de fles.

ik heb iris ook aan haar bed moeten laten wennen.
had met me zelf afgesproken dat ze 20 minuten mocht huilen voor ik na haar toe ging.
na een tijdje werd het huilen minder en nu huilt ze bijna nooit meer om in slaap te komen.

iris ligt graag in een slaapzak/ trappelzak.

groeten petra en iris

ligt het slechte slapen dan toch aan de naam van je kind??
Onze Yoëll slaapt ook zo weinig, tussen half acht 's morgens en half tien 's avonds slaapt hij hoogstens 2,5 a 3 uur. 's Nachts slaapt hij van ongeveer half elf tot zeven uur half acht. Daar mag ik niet over klagen, maar overdag is het ook wel eens prettig om iets te kunnen doen.

Overdag leggen we Yoëll in bed nadat we met hem hebben gewiegd op de arm en een rustgevend muziekje aan. Zodra de cd afgelopen was, was meneer ook wakker, maar lang leven de 'herhaalknop'!
Ik leg Yoëll nu redelijk wakker in bed en wrijf over z'n hoofdje en als hij nog onrustig is hang in een hele elegante houding in het bedje dicht met mn gezicht tegen hte zijne. Dan wordt hij rustig en valt in slaap.
Tja voor de nacht inderdaad in bad een fles en dan naar bed.

Verdere tips heb ik ook niet echt.

Succes ermee, hoop dat er gauw wat rust en regelmaat in komt.

Groetjes Pauline mv Yoëll (10-09)

Hoi, hoi,

ik herken het probleem helemaal. Bij mijn oudste zoontje hebben we in slaap wiegen en bij ons slapen 9 mnd volgehouden en toen hadden we er genoeg van. Toen hebben we hem laten huilen en na 3 nachten was het over. Hij ging daarna gewoon slapen als we hem in bed legde, ook overdag, en hij sliep 's nachts gewoon door. Het is even doorbijten, maar je hebt er later echt profijt van. Nu bij de 2e wilde ik die fout niet weer maken. In het begin wilde hij ook alleen maar bij ons op de arm slapen, maar ik ben er niet aan begonnen. Iedere keer legde ik hem in bed en was het huilen. Uiteindelijk is het met een bakerzak en laten huilen helemaal goedgekomen. Hij slaapt lekker in z'n bedje, huilt soms nog heel eventjes bij het in bed leggen, maar daarna is het stil en ook 's nachts lekker doorslapen.
Succes ermee!
Josie

Terug
Bovenaan