Zooo misselijk tips?

<p>goedeavond allemaal, </p><p>gisteren echo gehad en gehoord dat ik bijna 8 weken zwanger ben! Sinds deze week enorm misselijk, is heb vandaag al 2x overgegeven maar de misselijkheid blijft. Iemand tips? Want doen jullie? </p>

Helaas werkte bij mij niet superveel. Maar blijven eten. Door de misselijkheid heen. Als je niet eet of drinkt wordt het erger. Je kan medicijnen bij de huisarts vragen. Die werken voor sommigen best goed (emesafene).
Verder:
Coca Cola regular was soms een van de weinige dingen die mijn maag kalmeerde.
Bouillon als een van de dingen om te beginnen met eten/drinken als het echt erg is.
Als je snachts moet plassen pak dan een paar slokken vanille vla voordat je weer verder gaat slapen. Bij mij was het 's ochtends op de meest lege maag het ergst. En dan een pakje crackers op je nachtkastje leggen zodat je nog iets kan eten voordat je eruit komt. 
Dextro bij je houden. Soms zorgt een laag suikergehalte ook voor misselijkheid. Je kan niet altijd gelijk iets eten pakken (denk aan vergadering oid), maar een dextro kan je altijd even uit je broekzak pakken en brengt heel snel je duiker op peil.
Uiteindelijk als je het echt flink te pakken hebt zal vrij weinig de misselijkheid helemaal doen verdwijnen. Ik heb tussen 6 en 16 weken niet kunnen werken, maar heb met deze methodes wel kunnen voorkomen dat ik uitdroogde of te veel af viel en daarmee is en ziekenhuisopname voorkomen. Heel veel sterkte.
Nog 1 tip: stel je niet te veel in op de termijn dat "mensen zeggen dat het dan voorbij is". Ik heb zo eerst naar 12 weken toegewerkt, toen 16 weken. Vanaf 18 weken gaf ik uiteindelijk niet meer elke dag over, maar was nog wel misselijk en met 24 weken was mijn laatste keer overgeven. Je raakt alleen maar gefrustreerd met je lichaam als het niet over is als veel mensen zeggen. Misschien heb je geluk, maar neem het gewoon dag voor dag. En als je niet kan werken dit dan ook vooral niet blijven proberen. Pak dan even je rust. 

Aller eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! En probeer ondanks de kwalen wel te genieten!
Wat dwaallichtje hierboven zegt.. bind je er echt niet aan vast dat het na 12 weken wel over is. Ik deed dat ook en met 18 weken hing ook nog boven de wc ?. Ik werd misselijk vanaf 5,5 week. Alleen maar spugen en ik wilde echt niets meer eten. Ik werd overal misselijk van. Ik was ook in de zomer met die hitte van vorig jaar net zwanger en dan moet je toch eten en drinken.  Schrik ook niet wanneer je afvalt! Maar geef het wel aan bij de vk! 
Wat ik deed was voor ik s ochtends mn bed uit kwam had mijn partner beschuit met muisjes gemaakt, of iets in yoghurt variant maar wel zoet.   Druiven hielpen ook wel. Coca cola regular, natural lays chips en vet eten werkt bij mij echt heel goed.  Op t moment dat ik ook moest eten voor de baby probeerde ik veel fruit en groentes erbij te eten maar moet eerlijk bekennen dat vet eten bijna het enige was wat mij op de been hielp gedurende zwangerschap.  Inmiddels al 3 maanden moeder van een fantastische zoon en ik lust gelukkig alles weer wat gezond is ?

Hou je indd niet te erg vast aan de termijn. Dat voorkomt  teleurstellingen. En laat niemand je vertellen dat je je aanstelt oid..Ik ben van week 5 tot week 20 ziek geweest. Ik ben in week 18 begonnen met acupunctuur en dat is nu eindelijk aan het helpen.
Maar in het begin leefde ik op druiven, ijswater, crackertje met kaas. Wat plakjes komkommer, paprika. En nu helpt voor mij groene Granny Smith appel als ik nog misselijk ben..en voornamelijk RUST en slapen. Ik kan helaas nog steeds niet werken dus pak zoveel mogelijk rust en luister naar mn lichaam.
Heel veel sterkte en succes!! En uiteindelijk word het echt beter! Zo niet bij 13 weken dan wellicht bij 18 of 20

Ik ben echt blij met jullie antwoorden daar kan ik wat mee!
ik slaap erg veel en probeer daarna meteen vla te eten, warm eten lukt me echt niet, alleen die geurtjes al? 
Gelukkig heeft mijn basin er wel begrip voor en kan ik deze week fijn uitrusten.
Alles voor een goed doel!
bedankt voor jullie tips

Heel herkenbaar allemaal! 
Inderdaad kleine hapjes vanillevla, of een bak slagroom-(vanille) ijs en dan met de kleinste lepel die je hebt hele kleine hapjes heel langzaam eten..... Lang doen over je eten. Had vaak trek in iets zouts en dan nam ik kleine hapjes naturel chips. Glas cola doet wonderen! Ik dronk er max 1 glas per dag ivm de caffeine maar was soms het enige wat echt even hielp. 
Crackers met smeerkaas of gewone kaas hielpen mij inderdaad ook goed. Meloen ook een goeie (galia ofzo) 
Ik ben nu 16 weken en eindelijk niet meer elke dag misselijk of die vreselijke zure smaak in mijn mond maar avondeten is nog steeds een ramp. Als iets sterk ruikt (gekruid) dat hoe fik echt nig steeds niet en ik Ben intolerant voor vlees/vis geworden dus eet voornamelijk wat rijst, groentes en sla.... 
En als je je dadelijk een dag wat beter voelt, ben je daar enorm dankbaar voor! Wees wel voorbereid wat die andere meiden ook zeggen, de volgende dag kan echt weer een ramp zijn. 
Mijn piekmomenten van extreme misselijkheid en overgeven bij mij was 6 weken, 9 weken en 12 weken. Dit waren echt de ERGSTE weken. Schijnbaar heb je dan ook echt even een hormoonpiek, nou die waren te voelen. Bij  mij ging gelukkig de moeheid wel weg rond 13 weken. Maar die misselijkheid houdt vaak toch wat langer aan. Ik werd ook gek van al die betweters nog even geduld, vanaf 12 weken wordt het beter. NOT. Dus laat me met rust. En inderdaad lekker veel slapen. Scheelt weer een uur ellendig voelen. 

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Ik ben momenteel 12 weken zwanger en de misselijkheid is helaas in volle toeren aanwezig.
Bij mij helpt gemberthee enorm goed. Ik maak dit klaar door een klein stukje gemberwortel te raspen en dit met wat water aan de kook te brengen. Voor de smaak zou je eventueel wat citroen, munt, of honing bij kunnen voegen. Veel gemberthee wordt niet aangeraden, maar 1 a 2 kopjes per dag kunnen geen kwaad volgens de artsen. 
Veel succes!

Terug
Bovenaan