zoooo moe!!!

Hoi dames,

Ik ben vandaag precies 18 weken. Ik zag erg uit naar het 2e trimester van de zwangerschap, aangezien die de vorige keer de meest prettige periode was. Deze keer is het volledig anders. Het 1e trimester was ik misselijk en heel erg moe, maar verder geen andere kwaaltjes(vorige keer: misselijk, moe, zere borsten, last van heupen). Nu ben in nog steeds heeeeel erg moe en heb sinds enkele weken gevoelige borsten en veel last van mijn heupen, zeker als ik iets heb gedaan(zoals boodschappen of wandelen). Het scheelt natuurlijk ook dat ik nu volledig werk en vorige keer volledig in de ziektewet zat(door de pijn aan mijn heupen in het 1e trimester, heb ik mijn werk als nanny moeten neerleggen). Maar ik baal hier zo van, ik ben 's avonds kapot en val de laatste dagen zelfs 's middags op de bank in slaap. Ik heb ook vreselijk last van hooikoorts, dus dat speelt ook wel mee qua vermoeidheid, maar ik wil graag weer wat ondernemen......
Herkennen jullie dit?

Groetjes, Yvette

Hoihoi,

Ik herken het van mijn vorige zwangerschap. Heb nu gelukkig niet zoveel last van moeheid. Ga wel iedere middag (als ik niet werk) lekker even liggen.

Je moet even aan de verloskundige vragen of ze wil kijken of je genoeg vitamine B12 in je lijf hebt. Volgens mij prikken ze daar niet standaard op, maar je kan wel ontzettend moe zijn als je niet genoeg hebt!

Probeer zoveel mogelijk je rust te pakken, en af en toe 's middags lekker even een dutje te doen! Bij mij is het uiteindelijk wel beter gegaan, dus er is nog hoop!

Groetjes,
Jo

Hoi,

Ik ben 15 weken zwanger van de 3e. Maar ik had ook zo uit gekeken naar het 2e trimester. Maar helaas, nog steeds vresselijk moe, ben er zelfs voor bij de dokter geweest omdat ik ook heel slecht slaap, maar ja, je krijgt er niks voor.
Ook mn borsten blijven erg pijn doen, is niet fijn met sporten, wat ik echt nog niet op wil geven (heb een eigen paard).
Ik weet niet of je al vitamines slikt, maar das wel belangrijk denk ik, ik vergeet ze regelmatig in te nemen .
Probeer wel zo veel mogelijk te rusten ook tussen door, even op de bank of gewoon lekker een uurtje op bed gaan liggen, daar knap je wel van op.
Ik hoop echt dat het nog goed gaat komen met ons!!

Ik ben nu 18,3 weken zwanger en volgens mij wordt mijn vermoeidheid wel al minder. Ben vanaf t begin al supermoe en verder niet veel klachtjes behalve zere borsten en kokhalsneigingen als ik honger kreeg. Dat laatste is gelukkig ook voorbij (uiteindelijk 2x moeten overgeven gelukkig).
Vk heeft getest of ijzergehalte te laag was, maar deze was voor een zwangere vrouw normaal. Op haar advies moest ik 1 of ander drankje halen bij drogist, weet naam niet meer, zijn ook tabletten van, maar dat was niet echt lekker, heb t aantal weken genomen maar hielp ook niet veel.
Soms ben ik nog wel moe (begint na 3 uur), maar gelukkig al stuk minder...

Hoi
Ik herken t ook hoor. Ik ben nu 16 weken zwanger, ik werd eigenlijk pas echt moe na de 14e week.   8 urige werkdagen red ik niet meer. Ben nu terug gegaan naar 6 uur per dag en daarna duik ik mn bed in anders ben ik niets meer. T rare is dat ik snachts ook nog eens slecht slaap. Als ik in de middag niet slaap dan lig ik de hele nacht wakker, heb ik wel mn dutje gedaan dan val ik wel in slaap maar vaak onrustig en licht. Erg vermoeiend hoor. Vooral nu t weer mooier wordt en ik wel zin heb om van alles te gaan doen maar steeds moet afhaken omdat ik t echt niet red. Merk wel dat het beter gaat nu ik gestopt ben me ertegen te verzetten. Dat was echt zonde van mn laatste beetje energie. Dus advies is, loslaten en toegeven aan de moeheid. T zal wel een keer overgaan !
Gr Petra

Terug
Bovenaan