Zoooo moeilijk met inslapen

<p>Hoi allen,</p><p>mn dochtertje is 8 maanden oud en in de avond doet ze zoooooo moeilijk met inslapen. Echt iedere avond is hetzelfde ritueel. Ze is zomaar een uur tot 2,5 uur wakker en echt, ze is super moe.. overdag slaapt ze om de 2,5 uur leg haar weg en ze slaapt dan ook meteen, maar zo gauw ze in de avond naar bed gaat is het bal. Ik laat haar ook zeker gaan en ga niet steeds kijken, ik blijf dan lopen haha. Af en toe loop ik terug en stop ik haar opnieuw in, zeg niks en doe ook niks. Dit gaat echt al weken zo. Vandaag wilde ze einde van de middag niet slapen en was ze wakker om 1400 uur het is inmiddels 1940 u en ze slaapt nog steeds niet, maar ze is echt heel erg moe. Als ze een slaapje einde van de middag doet, 3 kwartier a een uurtje dan doet ze het in de avond ook. Ik heb geen flauw idee wat dit is? Iemand wel :)? </p>

Mijn dochtertje is ook 8 mnd en vorige week kwam haar hoektand door. 
Ze is hier 2 dagen flink van overstuur geweest, ze slaapt nu ‘s nachts ook onrustig maar ik zag al dat al haar voortanden doorkomen dus vermoed dat dat de reden is hier.. 
Wat voor gedrag laat ze verder zien? Druk, huilerig etc ?? 

Het hielp bij mijn zoontje (nu 10 mnd) juist wel om er heen te gaan en te knuffelen en hem dus niet te laten huilen. Elk kind is anders, maar ik heb keer op keer weer gemerkt bij hem dat er echt wel iets was. En soms was dat iets gewoon behoefte aan contact en knuffelen. Prima dus, dan maar wat langer knuffelen en daarna rustig gaan slapen. 
Over het algemeen beweeg ik dus gewoon met mijn zoontje mee. Het resultaat is hier dat hij ook gewoon zelf in slaap kan vallen, soms kletst hij nog wat met z'n knuffels. En ik weet, als hij huilt, dan is er wat. Dus neem ik hem bij me. 

Terug
Bovenaan