Zoooo onzeker!!!!

Hallo allemaal,

Ik ben  nieuw hier en ben 6 weken zwanger van mijn tweede kindje. Nu dacht ik dat ik heel zelfverzekerd zou zijn omdat ik het allemaal al eens heb meegemaakt, maar niets is minder waar. Ik ben echt heel onzeker! Dat komt omdat het allemaal anders voelt als mijn eerste zwangerschap. Toen was ik erg misselijk en wist ik zeker dat het goed zat. Deze keer ben ik helemaal niet misselijk, ik ben alleen heel moe en heb pijnlijke tepels. Eigenlijk zou ik blij moeten zijn dat ik niet meer klachten heb, maar toch...

Wie heeft hier ook last van of bij wie was de tweede zwangerschap ook anders dan de eerste?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Groetjes, Kim

Hallo Kim,

Ik ben nu zwanger van mijn derde kindje, deze zwangerschap is anders dan de eerste 2, de eerste 2 keer was ik juist niet misselijk, nu de hele dag door.
Ook ik ben erg onzeker, veel meer dan de eerste 2 keer, gek is dat. Misschien doordat mijn beste vriendin vorig jaar een miskraam heeft gehad, dan maak je het van dichtbij mee, ik ben er nu in iedergeval veel meer mee bezig. Balen is dat, want ik ben hierdoor vaak niet te genieten.(nou ja kunnen ook de hormonen zijn.)

Ik zal morgen een afspraak maken bij de verloskundige, misschien dat de ongerustheid dan wat afzakt. Helaas krijgen we hier (we wonen in Zweden) met 18 weken pas een echo, dat vind ik wel jammer.

Ik hoop dat je toch een beetje kunt genieten van je zwangerschap,

Groetjes Ella

Hoi Kim,

Ook ik ben nieuw hier.
Ik ben ook 6 weekjes zwanger, en ik merk er eigenlijk niks van.
Heb wel af en toe pijn onder in mijn buik.
En continu moe, en pijnlijke tepels.
Ik ben ook nog een beetje onzeker, maar ik hoop dat die onzekerheid over 2 weken minder zal zijn.
Ik moet namelijk 14 januari naar de VK.
Ik heb er enorm zin in.
Dit is dan wel mijn eerste zwangerschap, maar iedereen hoor je over kwaaltjes enz.
Ik kan me helemaal in jou verhaal verplaatsen.

Ik hoop dat we snel zekerheid hebben.
Zodat we van de zwangerschap kunnen genieten.

Liefs Fabiënne

Hoi Kim,

Hier precies hetzelfde hoor! Ik heb het idee dat ik bij mijn vorige zwangerschap zo ongeveer vanaf dag 1 misselijk was, en deze keer helemaal niets. Lust ook nog gewoon koffie en vlees. Ook ik heb alleen wat gevoelige tepels en een beetje kramp in mijn buik (wat ik dus vorige keer niet had). Maar hoor 2 vriendinnen van mij dat ze dat ook hadden bij de 2e zwangerschpa, dus wie weet is het wel normaal, dat je bij de tweede minder heftige verschijnselen hebt!
Groetjes Claudia

Heel herkenbaar hoor. Ik ben nu ook zwanger van de tweede en heel erg onzeker!
Bij de eerste had ik bijna nergens last van alleen van flinke krampen dat ik echt krom lag van de pijn. Toen dacht ik nou zal er wel bij horen en was ik er niet zo ongerust over.

Nu ben ik de hele dag door misselijk, cup ala pamala en een zeurderig gevoel in mn buik. Daar denk ik nu iedere keer van oh zal wel mis gaan. Heel raar. Ik moet dinsdag voor het eerst naar de VK dus dan begint het echt te worden. Helaas heb ik pas 31 januari de eerste echo!!! Moet dus nog een hele maand wachten!!!! PPPffffffff.

Dus je onzekerheid wordt zeker gedeeld hoor!!!!

gr Linda mama van Charlotte

Hey!

Ik begrijp je onzekerheid helemaal!
Ik ben nu voor de 4e keer zwanger en ik heb vanmiddag voor de 3e keer een test gedaan, terwijl ik vrijdag de eerste echo heb! Ik wilde het toch zeker weten! De eerste 2 hadden lichte streepjes en telkens dacht ik, ik ben niet misselijk, mijn borsten groeien niet, zal het echt zo zijn? Voor mij is elke zwangerschap anders en ook weer nieuw. De test van vanmiddag was duidelijk dus nu weet ik het ook zeker :)   De tijd tussen een test en een echo vind ik altijd best spannend, het enige waardoor je weet, los van klachten, dat je zwanger bent zijn 2 streepjes terwijl je nog niets aan je buik ziet. pas als ik het vruchtje zie weet ik het helemaal zeker en word het echt werkelijkheid! Ik ben echt weer zwanger!!

Gr Maggie

Terug
Bovenaan