Zoooo vaak plassen 's nachts - NU AL

Ik ben pas 12 weken maar moet er 's nachts soms wel 5 keer uit om te plassen!!! Overdag plas ik bijna niet; het lijkt wel of m'n lichaam het opspaart ofzo.... En als ik dan heb geplast doet m'n buik pijn, alsof alles weer 'ruimte' krijgt om op z'n plek te gaan zitten ofzo... Maar erg vermoeiend dus, want echt diep slapen doe je dus niet. Herkennen jullie dit??

groetjes,
Kipling

Je beschrijft precies mijn eerste 3 maanden. Vooral dat pijn na het plassen. Dat bleek bij mij een blaasontsteking te zijn. Nu had ik al een keer of 8 blaasontsteking gehad, dus dacht ik dat ik wel wist hoe dit voelde, nou niet dus. Misschien is het wijs je urine  even te laten testen?

En over het 's-nachts eruit. Ik ben bang dat dit niet meer overgaat tot je kleine er is. Het wordt wel minder hoor!! Met ongeveer 6 maanden komt het weer terug, maar dan slaap je (in mijn geval) sowieso niet meer zo best hahaha.

Succes, ennuh.... gewoon lekker een avondslaapje op de bank doet wonderen. Manlief kan ook is een keer afwassen!!!!

gr. Peet

Vervelend he?
Ik moet er 2-3 keer per nacht uit, vanaf week 6 of zo en het doet mijn nachtrust geen goed. Ik heb ook regelmatig dat mijn buik weer even moet 'wennen' aan die lege blaas, soms idd pijnlijk, maar altijd onaangenaam gevoel. En wat een enorme hoeveelheden! Ik ben aan het sparen voor MvM dus ik zie nu heel duidelijk het verschil. Een nachtelijke plas is echt 3 keer zoveel als overdag. Alsof je nieren alleen maar in de nacht werken of zo??

Maar goed, bij mijn eerste had ik ook last van veel plassen in eerste drie maanden en laatste drie maanden. Dus er zit even een 'pauze' in... En tja, idd, in het 3e trimester slaap je toch al slecht door buik, getrappel, levendige dromen etc, etc, dan valt het je niet eens meer op dat je alweer gaat plassen, ha ha!

Groetjes, Karin
11+3 wkn

Hoeft niet altijd een blaasontsteking te zijn. In het begin en einde van je zwangerschap   moet je vaker plassen. Soms de hele zwangerschap. In het begin komt het door je hormonen en aan het einde door de druk van je kindje.

Hoi,
Ik moet er 's nachts ook zo vaak uit. Is helaas heel normaal. Maar pijn in de buik naderhand heb ik niet.
Overdag moet ik overigens ook vaker dan normaal. Maar ik drink ook meer dan normaal, dus dan is dat logisch.

Ik moet er gemiddeld om de 3 uur uit 's nachts (zit al in het ritme  voor nachtvoeding grap ik weleens),   maar zou toch voor de zekerheid ook even je urine laten controleren, want een blaasontsteking voelt toch anders als je zwanger bent dan normaal, ik slik (in overleg met vk) elke dag een cranberrytablet (sunwell AH) omdat ik zoiezo een gevoelige blaas heb. je hebt ook cranberrysap, persoonlijk vind ik die niet lekker, maar kan geen kwaad en voorkomt in ieder geval een ontsteking als je hem nog niet hebt!
Verder hoop ik niet dat het nog erger wordt met het plassen haha ben nu 20 weken en 4 dg zwanger. Mijn kleintje trapt er af en toe ook flink tegenaan, werkt ook niet mee, maar goed als het bij veel plassen blijft teken ik ervoor, want voel me verder goed!

liefs Daantje

Het kan nooit kwaad een potje bij je ha in te leveren om te controleren op blaasontsteking!! Daar ben je over het algemeen gevoeliger voor in de zwangerschap.
Ik heb zelf ook blaasontsteking en voel er geen niks van, alleen het vake plassen. 's nachts om het uur........

Terug
Bovenaan