Zoooo vroeg wakker!

Hoi allemaal!

Ik ben 10 oktober bevallen van een wolk van een baby, ze heet Anne.
In het bgein heeft ze veel slaapproblemen gehad, totdat we erachter kwamen dat ze erg prikkelgevoelig is, de uitkomst was dan ook haar al vrij snel in het wiegje op haar eigen kamertje te laten slapen.
Na 10 weken sliep ze 's nachts door, wat een verademing! Dan kom je echt weer een beetje bij!

Maar nu heeft ze de laatste week eigenlijk iedere keer dat ze zoooo vroeg wakker is, zooooo vroeg is 4.30. Tot 2 keer een speentje geven lukt maar dan zijn we ongeveer een half uurtje verder en bij de 3e keer het speentje proberen zet ze het op een brullen, NEE DIT WIL IK NIET, IK WIL ETEN!
Dus zitten we om 5.00 al met de 1e fles!

En aangezien ik weer pas begonnen ben met werken slokt dit uiteraard weer extra energie!

We hebben geprobeerd om haar 's avonds wat later ( tussen 21.00 en 22.00)  nog wakker te maken ( ze begin normaal tussen 18.30 en 20.00 aan haar nacht) maar dat maakt helemaal geen verschil!

Heeft het met een sprongetje te maken (Boek, "Oei ik groei")?
En wat is hierbij verstandig?
Ze krijgt over de dag genomen in totaal 5 voedingen van 200 ml per keer.
Zou je de laatste fles dikker mogen maken?

Ik ben eens beniewd naar jullie reacties!

Groetjes Gerda, mama van Anne

Hoi,
Isabel is van 11 oktober en ik herken het "probleem"
Ze sliep door tot 7 uur maar dit is helaas weer over
Isabel krijgt 'snachts bv, ben aan het afbouwen dus overdag krijgt ze een fles.
Wij geven de laatste fles rond 22 uur in de hoop dat ze dan lekker door slaapt.
vanmorgen was het 6.30 maar ze lag dan ook pas om 24 uur op bed.
Ze doet soms zo lang (lees 1 uur) over de fles, ze neemt dan pauze tussendoor
Het wel of niet doorslapen zal ongetwijfeld met de ontwikkeling te maken hebben.
Ik heb vanavond rijstebloem geprobeerd in de hoop dat ze dan langer slaapt.
Helaas lukte het niet met de 1 2 3 speen dus toen maar een gewone fles gegeven.
We zullen geduld moeten hebben vrees ik, ze gaan vast ooit doorslapen.

groetjes rene

Heel herkenbaar.
Vlinder slaapt s nachts nog wel  bij ons op de kamer. (geboren 29 okt.)
Eerst sliep ze door tot 6 a 7 uur.
De laatste 2 weken ongeveer is ze telkens rond 5 uur wakker.
Ook wel 3 of 4 uur geweest. Om 22.00 uur krijgt ze de laatste voeding. (borstvoeding)
Dacht dat ze mooi doorsliep.
Zou wel bij de leeftijd horen ofzo!?
Hoop iig dat ze snel weer wat langer doorslaapt.
Succes ermee!!!

Groetjes, Kar

Het kan honger zijn. Eline (bijna 11 wk) was deze week ook  2 nachten  rond 04.30 uur wakker ipv  7.30 uur,  en nam ook  geen genoegen met een knuffeltje, weer instoppen of een speentje. Een flesje was wel welkom. Cb gevraagd, het kan zijn dat je kindje een groeispurt heeft en gewoon even wat extra voeding nodig heeft. Gewoon een extra flesje geven van maximaal 120 cc. Eline  heeft de afgelopen 2 nachten wel weer  doorgeslapen. En ze is deze wk best gegroeid als ik haar zo zie in haar maat 56-truitjes; het wordt wat krapjes. dus ze heeft denk ik idd wat extra nodig gehad de afgelopen week.

Groeten, Alie  

Hallo dames, heb net een berichtje bij "oktober 2006 moeders" geplaatst... Marit is ook weer bijna iedere nacht wakker, rond 4-5 uur... We redden het wel met een speentje, dus volgens mij is het niet echt honger waar ze van wakker wordt.... Maar wel vermoeiend aangezien ik meestal nog een uur wakker lig voordat ik weer slaap...

Ik hoop maar dat het inderdaad de leeftijd is.. Marit is van 10 oktober....

franka

Hoi allemaal,

Vandaag bij het CB geweest voor Anne haar 2e prikjes en het verhaal voorgelegd.
Nu is Anne best lang voor haar leeftijd ( wat wil je ook met een vader van 2 mtr!), 65 cm bij alweer 7290 gram! Dus ze denken dat ze meer honger heeft. Ik mag nu per voeding 220 gaan geven en 's avonds de laatste fles wat rijstebloem (Nutrix) toevoegen.

Ik ben eens benieuwd of dit gaat werken en als het geen effect heeft kijken we of we moeten overstappen op Nutrilon Forte ipv de Omneo die ze nu krijgt.

Misschien dat dit niet bij iedereen de oorzaak is maar wie weet! Blijf dus niet te lang tobben want dat hou je niet vol, zeker als je weer net bent begonnen met werken!

Veel suc6 en bedankt voor jullie reacties, heel fijn zo'n forum want er gaan wel allerlei lampjes branden, zo van : ohja het zou daar wel eens aan kunnen liggen en fijn om te lezen dat je niet alleen bent!

Groetjes Gerda

Marijn slaapt in principe gewoon door, maar de laatste nachten moet ik er toch 3 a 4x uit voor een speen. Hij slaapt in zonder speen, maar 's nachts geef ik hem wel, zodat ie nog wat verder slaapt.
Vermoeiend hoor! Iemand een oplossing????

Terug
Bovenaan