zoooo zielig

Gisteren naar het cb geweest. Rowan doet het supergoed. Zijn gewicht is nu 5810 gram. Toen was het tijd voor zijn inentingen. Zo vrolijk als hij was toen we binnenkwamen, zo veel verdriet had hij toen de prikken kwamen. Agossie wat een verdriet en echte tranen.
Hij viel vrij snel weer in slaap toen we thuiskwamen maar bij zijn laatste voeding om 23.00 uur had hij 39 graden koorts. Dus op advies van de arts paracetamol gegeven. Daro vloeibaar is goed te doen. Heel de nacht kon ik er om de haverklap uit om hem te troosten. Wat heb ik met mijn kereltje te doen zeg. Nu ligt hij in de box te doezelen tot het tijd is voor zijn eerste voeding om 7.00 uur.
Hoe is het bij de andere kleintjes gegaan met de eerste prikken??

Groetjes,

Annemiek, mama van Rowan, 02-03-2007

Hoi Annemiek,
Ja zielig he!! Ik vind het ook zo sneu. Evi mag a.s vrijdag alweer voor ronde nr 3. De eerste keer heeft ze er veel last van gehad, had ook verhoging en ik was eigenlijk gewoon te laat met paracetamol.
De tweede keer heb ik ze thuis gelijk paracetamol gegeven en heeft ze er daardoor weinig last van gehad, gelukkig.
Zo doe ik het vrijdag weer. Maar het blijft elke keer weer zielig!

groetjes Sonja

hoi annemiek

ja zielig he ik wilde het zo overnemen echt zielig....
Milan was ook heel vrolijk toen we binnen kwamen...
de eerste prik ging goed geen kick gegeven maar de tweede zette die het op het brullen en was ook niet meer te troosten gelukkig had ik een fles bij en daarna was ie het al weer vergeten.....sávonds had ie iets verhooging dus zetpil gegeven en heel de nacht door geslapen.....
echt een flinke vent.. moet nu 15 mei voor de tweede zie er nu al tegen op maar goed is voor een goed doel

groetjes mandy

Nog wat tips van een ervaren moeder...  
Plan de afspraak bij het cb 's morgens. Dan kun je je kindje heel de dag in de gaten houden en is 's avonds het ergste leed geleden.
Geef de paracetamol op tijd. Al voor het bezoek aan het cb of meteen als je thuis bent. Bij de eerste prikken had ik de paracetamol ook al van te voren gegeven en had Bent nergens last van. Bij de tweede serie dacht ik als hij toch geen last heeft is het misschien wel niet nodig, maar als je dan wacht tot de klachten komen duurt het weer even totdat de paracetamol werkt. Zo zielig zo kreunend ventje. Bij de volgende prikken krijgt hij de paracetamol weer gewoon van te voren.
Ben zelf niet zo voorstander van medicijnen. Maar paracetamol kan (als je je aan de dosering houdt) niet zoveel kwaad. Ik denk dat altijd maar terug aan de geboorte van de oudste, die een half uur oud al paracetamol kreeg omdat hij wel hoofdpijn zou hebben na een vacuumverlossing.

Judith

Inderdaad paracetamol geven als je thuiskomt, dat helpt. Ik 'fiets' ook altijd met de beentjes van de kleintjes en masseer de schijven een beetje weg. Eerst vinden ze dat niet fijn, maar dat gaat snel over...

Ik ben blij dat ik over 3 weken voor de laatste sessie mag (voorlopig), want met twee kleintjes tegelijk prikken is niet zo heel handig...: eerst allebei neerleggen op  de tafel, Jesse's handjes vasthouden, prikken krijgen en dan optillen om te troosten. Terwijl die dan heel zielig krijst/huilt en echt even je aandacht wil, moet  Lisa geprikt. De gillerd op je arm proberen stil te krijgen terwijl je met je andere hand de armpjes van  Lisa moet vasthouden: die krijst ook alles bij elkaar (daar is het een meid voor ;) en wil dus daarna ook graag even kroelen...
De artsen moesten hard lachen toen ze me met armen vol gillende babies en een (overigens zeer lieve) kleuter van 3 jaar  zag staan   (de oudste zat gelukkig op school, scheelt weer...)
Gelukkig was het zo weer stil en konden we weer enigszins fatsoenlijk de kleedruimte in!

Mijn meisje heeft gisteren de eerste prikjes gehad en ze heeft zich echt flink gehouden, ze heeft heel iets gehuild toen ze het prikje voelde en daarna was het gelijk over en toen ik haar aankleedde lachtte ze alweer naar me, kben echt trots op haar. Ook tot nu toe heeft ze verder nergens last van.
Bryan heeft ook nooit last van de prikjes gehad, gelukkig.
Maar als ik jullie verhalen hoor over ontroostbare babies voel ik me wel bevoorrecht hoor met mijn twee bikkels, haha!

groetjes Mieke
mama van Bryan 16,5mnd en Renske 8weken

Kaan huilde bij het zetten van de prikjes maar dat  was gauw over. Thuis heeft hij zo een dag liggen slapen en suffen. Maar gelukkig  geen koorts of iets dergelijks.
Groetjes

Christian heeft even flink gehuild bij het prikken zelf, maar het was ook etenstijd, dan zet hij altijd een keel op. Heb in wachtkamer van CB flesje gegeven en toen was het leed geleden. De rest van de dag helemaal NIETS aan hem gemerkt! Hij had nooit zoveel naar me gelachen als die dag ... Een echte bikkel dus, ha,   ha!

Groetjes, Karin
mama van Christian (10 weken)

Terug
Bovenaan