Zooooo driftig als het om eten gaat!! Wat te doen???

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Dylano is een echte eter.
Sterker nog... we hebben het gevoel dat het een beetje een obsessie aant worden is (bij een baby????)
Als  we hem eten geven, gaat het de 1e hapjes goed, maar daarna wordt hij me toch driftig!!
En dan als zn groente op is... Man man... wat een druktemaker.
Hij loopt dan helemaal rood aan, en wilt nog net niet gaan huilen.
Hij weet dat hij na zijn groente altijd yoghurt krijgt, maar als dat op is, is het nog erger dan dat het geweest is!!
Het is zelfs zo erg, dat wij eigenlijk niet meer met zn 2tjes durven te eten... dan krijgt hij altijd wel een koekje ofzo, om hem maar stil en tevreden te houden.
Maar dit is toch de bedoeling niet??
We willen hem echt in toom gaan houden, maar hoe doe je dat met een baby???
Mijn moeder zegt: Niet op (proberen) te reageren.
Maar het werkt ons allebei erg op de zenuwen.
En het is niet iets van de laatste tijd, want hij is altijd al (gelukkig) een goede eter geweest, maar het wordt steeds erger.
Hij is nix te dik ofzo, sterker nog... Hij doet het super!!
Maar zijn toch wel een beetje huiverig voor hoe dit uit gaat pakken.

Hebben meerdere mama's (en kindjes) hier last van??

Groetjes Debby, en een altijd hongerige Dylano

Hoi, dan geef je hem toch gewoon wat meer te eten.Ik weet niet of je potjes geeft, maar daar zit zo weinig in.  Als hij nog honger heeft is het blijkbaar niet genoeg. Je kan hem ook. als jullie gaan eten een beker water of een korstje brood  geven. Ik weet niet of je bv of kv geeft. Asl je bv geeft zou ik gewoon wat vaker geven en bij kv kan je misschien overstappen op voeding voor hongerige baby's.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes,

ik maak al het eten voor Dylano zelf.
Hij krijgt ongeveer 200gr, en dan nog een mok met yoghurt.
Zal zijn schema ff wegzetten, dan heb je toch een beter beeld van hoe en wat

9.00 - 9.30 papfles 250cc.
11.30 fruithap
13.30 - 14.00, 2 boterhammen, met water of thee.
16.30 - 17.30 groentehap (200gr), daarna een mok yoghurt met wat diksap.
19.00 - 19.30 papfles 250cc.

Het gebeurt regelmatig dat wij later eten dan hem, dus dan heeft hij net zijn groente en yoghurt op, en dan krijgt hij weer wat van ons.
Een koekje bijv. of wat wij eten.

Groetjes Debby.

Hoi Debby,

Levi heeft dat ook hoor dat hij gaat huilen als het eten op is maar volgens mij krijgt hij wel wat meer dan Dylano. Ons schema is

6.00/6.30 bv
09.00 /9.30 fruit of een beetje pap waar we zijn medicijnen door doen
12.00 fles flesvoeding van 240 cc en de laatste dagen een boterham
15.30 tussendoortje met diksap (de laatste dagen pas want hiervoor had hij nog een bv)
17.30 groentenhap
19.30 bv

Ik vind het ook moeilijk hoor want ik heb nu de bv van 15.30 eraf maar vind het erg lang tussen 12.00 en de groenten. Maar ja het is even wennen denk ik. Als hij nog zo'n honger blijft houden zou ik hem gewoon wat meer geven.
Slaapt Dylano zo lang uit trouwens?

groetjes chimene
mv levi 12-0607

Hoi,

ja, Dylano slaapt zolang uit, soms nog wel langer zelfs
Daarom krijgt hij geen tussendoortje ofzo, gwn omdat de tijden dan te kort op elkaar komen.

Groetjes Debby.

Hey debby,

Nou, hier nog één dat er wat van kan. Alles is lekker.
Als de fles op is dan is het huilen geblazen en als het fruit of de groente op is ook. Ik moet morgen weer na het bureau en ik wilde net vragen of dat normaal is, maar ben blij te lezen dat Hidde niet de enige is.
Hidde is ook niet te dik, maar rijstewafel, koekjes, brood....echt alles is lekker en veel te weinig.
Groetjes Lynn

Debby,

Ik herken het! Bas huilt meestal na het eten. Ik heb het idee dat hij gewoon meer wil... Allen na het brood eten huilt hij niet. Hij mag van mij ook onbepekt brood eten. Met gemak eet hij 3 bruine boterhammen, met een beetje beleg en een beker water of diksap. Ik maak kleine blokjes brood en Bas doet zijn best deze zelf in zijn mond te doen, ik help een beetje. Door het zelf doen en genoeg geven huilt hij niet.

7.15/8.00 uur 220 ml opvolgmelk met veel opgroeipap
9.30 uur fruit, ik maak het zelf, best veel meestal halve appel en halve sinasappel of bannaan
12.00/12.30 uur 2 tot 3 boterhammen met een beker drinken
na het slapen krijgt hij een rijstewafel, soepstengel, tomaat of iets dergelijks en een beetje te drinken
17.30 uur warm eten en flinke kom yogurt  

Ik geef hem 's morgen hele dikke pap van een lepel niet uit een fles. Het kan zijn dat hij de hele tijd huilt omdat het niet snel genoeg gaat. Als de pap op is wil hij echt meer, dan krijgt hij een brood korstje. Dit helpt meestal.

Bij Bas helpt afleiding als hij begint te huilen, een knuffel, tegen hem praten, of sinds kort het liedje "klap eens in je  handjes" Groot succes. En als wij tegelijk eten, dan eet hij nog wat mee. Dat laatste vindt hij heel leuk.

Wij gaan ook wel eens uit eten, dan is hij de liefste. En vergeet hij te huilen. Hij krijgt dan wel naast zijn eigen eten nog wat extra's van onze borden.

Wel leuk om hier met anderen over te schrijven!

Groet,
Carola

hallo,
ik eet zoveel mogelijk samen met mijn dochter.
7.45-8.00 zij pap (200ml fv met bambix oplepellen) en ik mijn ontbijt
11.30-12.00 zij 1 boterham + fles 200 ml fv en ik mijn boterhammen
15.00-16.00 fruithap (2 stuks) en ik thee met fruit.
18.00 zij groente hap ( met de pot mee) wij ook eten
18.45 fv 200ml
tussendoor krijgt ze een flesje diksap, dit bied ik haar de hele dag aan. en smorgens soms een koekje of rijstwafel.
ze is 8 maanden. en ze vind het erg interesant om samen met ons te eten. en ja als ze eerder krijgt dan wil ze tijdns ons eten ook weer eten.
dus ik zou zeggen verplaats de eettijden een beetje zodat ze tegelijk met jullie kan eten.
ik hoop dat je er wat aan hebt. bij ons werkt het wel.
groetjes

Terug
Bovenaan