Zooooo moeeee

hoi allemaal,

Allereerst allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap !

ik ben nieuw hier en wil graag ervaringen uitwisselen.
ik ben 10 weken zwanger en heb al een zoontje van 4
Ik ben zo verschrikkelijk moe, dat ken ik helemaal niet van vorige keer
echt compleet uitgeput als ik een trap oploop en na een dagje werken helemaal gesloopt
lig veel op de bank en neem rust, mijn man neemt gelukkig heel veel over....
ik vind het best beangstigend, in bed vaak last van hartkloppingen en suizen in mijn hoofd
mijn conditie is 0,0
verder de gebruikelijke klachten, misselijkheid....
ik hoop dat die vermoeidheid gaat afnemen, want ik functioneer nu gewoon niet en ik vind het sneu voor mijn zoontje, want over het algemeen ben ik een actieve mama...

zijn   er meerdere die hier last van hebben in dit vroege stadium

groetjes Nata

Ik was intens moe en sliep slecht (samen met andere kwaaltjes zoals misselijkheid, huilerigheid, steken in borsten, buikkrampen etc) zelfs nog voor de test positief werd. Ik heb 10 dagen moeten wachten tot test eindelijk positief werd en in de tussentijd voelde ik me zooooooooo zwanger!

De vermoeidheid vond ik deze 2e keer ook een stuk erger dan ik me van de eerste kon herinneren. Bij mij had het ook te maken met het feit dat ik slecht sliep en ik denk dat de aanwezigheid van mijn zoontje de grootste boosdoener was... Het zorgen voor een kind kost stiekem toch behoorlijk wat energie! Bovendien kon ik niet rusten/zitten/slapen wanneer ik wilde, ik moest mee in het ritme van mijn zoontje. Vanaf het begin van zwangerschap ging ik overdag slapen zodra ik de kans kreeg, want ik hield het anders echt niet vol! (bij mijn eerste deed ik dat pas met 36 weken!) Helaas is de vermoeidheid niet veel verbeterd in de loop van zwangerschap...

Maar gewoon accepteren en eraan toegeven, meer kun je niet doen... Sterkte ermee!

Groetjes, Karin
37+5 wkn van 2e

Halo Nata,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap

Ik had er bij mijn eerste zwangerschap last van. 9 maanden lang. Toen werkte ik nog 4 dagen en als ik dan thuis kwam viel ik op de bank in slaap, mijn vriend kookte dan en als het eten klar was maakte hij mij wakker. Dan  nog even bankhangen en daarna het bed in.
Nu ben ik weer in  verwachting en hoopte dat ik er dit keer geen last van zou hebben. Helaas dit keer is het niet veel  beter.  Op de dagen dat ik werk ging het hetzelfde als de 1ste zwangerschap alleen nu met een verschil dat er nog een hummel rondloopt.  Ik ging samen met heer neer bed. Op de dagen dat ik met haar thuis ben ga  ik samen met haar naar bed. Dat was  in het begin van de zwangerschap 2 keer en nu slaapt ze nog maar 1 keer. Gelukkig wel ruim 2 uur. Ik  dus ook.  In het weekend is mijn vriend thuis en kan ik 2 keer naar bed en dus 's avonds wat langer op  blijven. Ik hoef nog maar 5 weken dus het aftellen is begonnen. Bij de eerste was de vermoeidheid over toen de kleine er was, hoop dat dat nu ook zo is.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Triesepies    

ik was met mijn eerste zwangerschap ook moe, maar nu ben ik 16 weken zwanger van de tweede en het is verschrikkelijk hoe moe wat of ik ben, ik slaap in de nacht heel slecht wat het voor overdag ook niet bevorderd, en ik probeer in de middag als mijn zoontje op bed ligt die is 3,5 jaar en niet elke dag meer slaapt, toch te gaan liggen want anders dan red ik het niet,
probeer er gewoon aan toe te geven,

Hoi hoi,

Ik ben nog maar 4 weken, heb gisteren positief getest .
Maar ik was vorige week al heel erg moe en lusteloos, maar ik durfte niet te hopen dat dat op een zw zou duiden.
Ik heb al 2 kinderen en van hun beide had ik helemaal geen zw kwaaltjes. Nu dus wel en ook krampen, steken en pijn in de onderrug. Ik maak we een klein beetje zorgen. Hopelijk gaan de komende weken goed.

In het eerste trimester is moeheid een normaal verschijnsel. Ik heb er zelf ook veel last van, de 1e keer ook. Met een kleine over de vloer(en nog meer gastkinderen) heb ik wijselijk besloten een hulpgastouder in te schakelen. Zij komt elke werkdag van half 1 tot half 4 en dan lig ik zo'n beetje van 1 tot 3 op bed. Helaas val ik vaak na een uur pas in een diepe slaap. Zodra ik bed ga liggen krijg ik het ijskoud, terwijl ik toch een flanellen pyjama aan heb en onder een winterdekbed lig. Ik laat dan maar mijn sokken aan en pak vaak ook nog een kruik. Vanmiddag lag Daniel bij mij in bed en dat is dat mijn levende kruikje :)
's Avonds slaap ik ook slecht in en wordt ook moe(en misselijk) wakker 's morgens. Een vriendin zei vandaag dat het normaal is dat de klachten in de 8e week erger worden, nou dat lijkt inderdaad te kloppen. Ik hoop dat het ook klopt dat de klachten in de 12e week weer afnemen:)

Groetjes en welterusten alvast allemaal

Yvette

Terug
Bovenaan