zooooo verkouden

pascal is sinds afgelopen weekend zoooo verkouden.
hij knort en snurkt er over.
droge mond dus de speen wil niet. maar zonder speen slaapt hij niet.
heeft erge dorst door die droge keel, maar met een verstopte neus drinkt en eet het niet fijn.

ik heb neusspray voor hem.
wrijf zijn borst in met baby luuf voor de nacht.
eventueel een zetpil.
maar nu zag ik in de winkel een wasgel met eucalypta ( ik weet niet hoe t schrijft, ik bedoel niet de heks van paulus de boskabouter, maar die blaadjes die koala beertjes eten).
en die eucadinges schijnt ook fijn te zijn voor de luchtwegen.
het is van zwitsal dus echt voor baby's.
marc wil echter niet allerlei middeltjes door elkaar gebruiken.
terwijl ik denk; alles dat kan werken gebruiken we!!!!
wat is beter denken jullie??
of andere tips??

die wasgel hebben wij gisteren ook gekocht. met eucalyptus, alicia gister onder de douche gedaan. en ze heeft van 7 uur tot 9 uur heerlijk geslapen zonder dat we luuf hoefde te gebruiken!
en qua Marc betreft, het zijn homeopatische middeltjes die neusspray, luuf en de wasgel, daar zit geen grijntje kwaad in!

Hoi smootylama,

Ik weet welke wasgel je bedoeld ik gebruik m ook voor Joany. Ze is ook al anderhalve week erg verkouden, heb ook neusspray en luuf maar als ze s,avonds in bad ga doe ik ook die zwitsal erin en moet zeggen het helpt echt wel. Dus zou m gewoon halen kan geen kwaad!

Liefs Priscilla

wasgel ook gebruikt voor Connor! hij sliep er echt geweldig op in combi met luuf en neusdruppels en evt zetpilletje. Hij was er met 3 dagen doorheen.... niet slapen ondermijnt ook je weerstand hé, dus gewoon doen hoor, slapen jullie zelf ook weer lekker zonder dat je bij iedere kik rechtovereind in bed zit......

Liefz Esz

@kelly, dat is niet helemaal waar, dat iets homeopatisch is wil niet zeggen dat je alles maar zomaar kan combineren, dat KAN wel degelijk een negatief effect hebben. (bedoel dus niet per se bij deze producten)

Blijkbaar helpt de wasgel dus wel goed, als ik de andere ervaringen lees! Je kunt altijd even kijken/navragen of het niet teveel van het goede wordt.

Beterschap voor je kleine man

Ik denk idd ook dat je die wasgel gewoon kunt gebruiken hoor! Verder wat je doet is goed luuf, zetpil en je zou nog een ui door kunnen snijden en op zijn kamertje NAAST zijn hoofdeind zetten 1 nadeel alles ruikt naar ui haha maar helpt wel! Beterschap met je ventje!

Liefs Louise

De wasgel is inderdaad een uitkomst. Evenals de lavendel van zwitsal. Zijn ze voor het slapengaan rustiger. Die ui is een hele goede oplossing en dan smeren met luuf en sprayen met de zoutoplossing. Neusje leegzuigen (heeft die kleine hier een vreselijk hekel aan maar het helpt) en wat ik inmiddels heb is een coolmist van Vicks. Dat is een apparaat om de luchtvochtigheid goed te regelen (en de lucht te zuiveren) daar kun je ook pads in doen met een mentholluchtje. Als ik een pad gebruik zet ik hem alleen niet op zijn kamertje maar op de gang met zijn deur open. Door de sterke lucht zouden ze het namelijk weer benauwd kunnen krijgen. Op de gang heb ik er zelf ook gelijk profijt van. Inmiddels is Tjerk pas voor de 2e keer neusverkouden dus echte drama's heb ik nog niet gehad.

Terug
Bovenaan