Zooooo vroeg wakker!! En... hebben jullie ervaring met oppas'meisjes'?

A

Anoniem

Guest
Hoi Mama's!

Ik wil jullie weer even wat voor leggen, is al weer een tijdje geleden dat ik hier wat heb geschreven maar ik lees nog altijd met jullie mee!

Mijn zoon van 10,5 maand is sinds een tijdje heel vroeg wakker, namelijk half 6/ 6 uur. Hij heeft dan honger en wil spelen. Tja... papa en mama niet. Hebben jullie hier tips voor? Ik heb ooit wel eens een 'fopfles' gemaakt, en daarmee is hij van 5 naar 4 flessen gegaan, werkte perfect. Nu willlen we dat ook proberen rond 6 uur, dus dan krijgt hij geen gewone fles maar bijvoorbeeld 150 cc met 2 schepjes voeding en dat wordt dan steeds minder en op een gegeven moment komtie niet meer rond dit tijdstip.... hopen we dan!!! Wat denken jullie ervan? Ik hoor/lees het graag.

En we willen er wel weer eens samen tussenuit, lekker uit eten ofzo. Mijn zoon slaapt rond half 7/7 uur 's avonds dus dan zouden we een oppas rond dat tijdstip laten komen en dan heeft de oppas weinig te doen, alleen beneden op de bank zitten. Want onze zoon slaapt vrijwel meteen als hij op bed ligt. Maar wij kennen helaas geen jonge meisjes hier uit de buurt die kunnen oppassen, maar je hebt ook van die sites bijvoorbeeld www.oppasgezocht.nl ofzoiets. Hebben jullie daar ervaring mee? We hebben wel een opa en oma in de buurt wonen, maar die wil ik ook niet vragen om in ons huis te komen zitten en ik wil hem ook niet bij hun laten slapen om hem vervolgens weer uit bedje teh alen om naar huis te gaan. Graag jullie ervaring!

Jeetje, het is een heel verhaal geworden, maar ben heel benieuwd naar jullie reacties!!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Simone

Een oplossing voor het vroege wakker zijn heb ik helaas niet voor je.
De oudste van ons was ook altijd zeer vroeg wakker, hoe laat hij ook naar bed ging.
Dit bleef zo totdat we met 11 maanden op vakantie gingen en daar sliep hij ineens wel door tot half 9 of zelf later (wat het verschil was met thuis weet ik nog steeds niet).

Kun je je kindje ook niet bij opa en oma laten slapen als je een avondje weg wilt en dan gewoon de volgende ochtend gaan halen. Misschien slaapt ie bij opa en oma wel door tot 7 uur of later?

Veel succes met je vroege vogel.

Liefs Saskia

Hoi Simone,

Over het slapen heb ik maar 1 tip. Marissa slaapt al maanden tot een uur of 10.00 uur 's ochtends op een pyamapapje. Voor ze gaat slapen krijgt ze een pyamapapje en omdat die 250 cc zijn slaapt ze daarna gewoon door. Als we haar een fles van 200cc gaven voor het slapen werd ze ook zo vroeg wakker. Maar ik weet echt niet of dit bij jullie ook helpt hoor.

Over het oppassen, dat vind ik een hele moeilijke. Ik heb als bijbaan echt altijd opgepast. Op het hoogtepunt had ik 14 gezinnen en een pieper. Ik was er erg blij mee en was ook echt goed met kinderen (al zeg ik het zelf). Ik was blij dat de ouders mij zo goed vertrouwden. Maar nu ik Marissa heb zou ik dus zelf echt nooit een oppas nemen die ik niet ken. Tot nu toe passen alleen opa en oma wel eens op en die komen indien nodig gewoon bij ons in huis zitten tot wij terug zijn. We spreken dan wel echt goed met hun af hoe laat we terug zullen zijn. Marissa heeft nog niet bij hun thuis gelogeerd, maar mijn neefje is 6 dagen ouder en die heeft al regelmatig bij hun gelogeerd. Ik persoonlijk zou dus zoeken naar een oplossing met opa en oma of andere mensen die je echt goed kent en vertrouwd, maar ik zou nooit een "vreemd meisje" op haar laten passen.
Een heel verhaal en ik hoop dat je er iets aan hebt

groetjes Linda

Feline is ook wel eens zo vroeg wakker en ik heb het maar geaccepteerd. Ik was ook altijd een vroege vogel.

Wat betreft oppasmeisjes: NEE
hahaha duidelijk antwoord toch.....
Ik heb zelf opgepast toen ik 15 was op 3 ventjes (7, 4 en 1 jaar waren ze op het laatst) en nu ik terugkijk vind ik het niet verantwoord.

Pas geleden gingen we voor het eerst uit eten en hebben we Feline bij mijn schoonzusje (zus van man) en zwager gebracht. Aangezien het laat werd (Japans eten) is ze daar ook blijven slapen. En het is heel goed gegaan.

groetjes Mariska

Wow wat zijn jullie snel met reageren!!

Opa en oma passen graag op hoor, daar niet van. En hij heeft er nu ook al 2 keer geslapen, ging ook heel goed. Maar voor mijn zoon is regelmaat en ritme heel belangrijk en daarom leek hetme wel handig om iemand aan huis te hebben zodat hij gewoon in zijn eigen bedje kan slapen. Maar een kindermeisje is dus niets, blijkt uit jullie verhalen... zo'n vermoeden had ik al wel een beetje...

En Kezfan, dat pyamapapje geef je dan rond 19 uur voor het slapen gaan? Mijn zoon eet ook al rond half 6 een heel potje groente op. Wordt het dan niet te veel? Nu krijgt hij voor het slapen gaan nog wel een klein flesje melk.

Groetjes,
Simone

Hai Simone,
Veerle is ook altijd erg vroeg wakker, dus tips heb ik helaas niet voor je. Als wij 's avonds weggaan brengen we Veerle naar de buren of naar vrienden die achter ons wonen. Veerle heeft er geen moeite mee om 's avonds weer overgeheveld te worden, ze slaapt gewoon verder.

Ik zou persoonlijk niet kiezen voor een oppasmeisje, maar dat is persoonlijk.

Succes met je beslissing.
Groetjes, Floor

Hoi Simone,

Voor het vroege wakker zijn heb ik helaas geen tips, ons zoontje heeft het ook tijdje gehad en dan probeerde hem iedere keer iets langer in zijn eigen bedje wakker te laten liggen dan snapt hij dat als ie honger heeft hij niet meteen eten krijgt.

Over oppasmeisjes kan ik je wel wat vertellen, wij maken wel gebruik van en oppasmeisje maar dat is mijn nichtje ze is 15 jaar. Wij proberen nu nog ons zoontje op bed te liggen voordat we weggaan omdat hij al om 7 uur naar bed gaat maar ze zou hem ook al op bed kunnen liggen dat vertrouw ik wel.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Jacqueline

Hoi Simone!!

Rik is ook altijd heeeeeel vroeg wakker en ook hij krijgt al een pyamapaje....dus dat werkt helaas niet voor iedereen.
Wel kunnen we hem even laten liggen tot 7 uur en dan pas eten geven. Hij speelt dan lekker in zijn bedje met zijn knuffels!!
Dus je zou het wel kunnen proberen!

NEE GEEN VREEMDE OPPAS HIER!!! Als wij weggaan an laten we hem bij familie slapen. En dan gewoon de hele nacht, dat is prettiger voor hem.Maarrrrr als we gewoon bij mensen op visite gaan en we kunnen hem daar laten slapen dan doen we dat en halen we hem er weer uit als we naar huis gaan, dit gaat heel goed eigenlijk!

XX Saskia
mv Rik 04-07-07

Terug
Bovenaan