zoooooo misselijk , al vanaf week 7 [nu 9+2] iemand een idee....

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal.....
ik ben nu 9+ 2   zwanger   en al 3 weken zo fucking misselijk...ik heb al zetpillen [emsamefane] zoiets!!     ]]gehad     heeft er iemand misschien een idee om t tegen te gaan....????
Er zit een kindje in mijn buik...ik ben al eerder zwanger geweest van een tweeling     en was toen net zo misselijk!!al nu maar heb al echo gehad   en het is er echt een!!
iemand goeie tips ?? ik eet al kleien beetjes   maar met drinken heb ik ook grote problemen moet mezelf echt dwingen te drinken ..... en normaal drink ik zo 3 ltr water op een dag..... ja t lichaam kan rare dingen doen met je als je zwanger bent !![daar was ik al achter]
xx lilian

Hoi Lilian,

ik snap helemaal wat je bedoelt, heb er zelf ook zoveel last van... Er is niet zo heel erg veel tegen te doen, maar ik heb wel een paar tips voor je:

misselijkheid  kan -ook buiten zwangerschap om- een symptoom van ijzergebrek zijn. Zorg dat je roosvicee ferro in huis haalt en dat datgene wat je eet voldoende ijzer bevat. Het kan je misselijkheid iets af doen nemen.

Kleine beetje tegelijk eten doe je al, maar zorg vooral dat je dingen eet waarvan je bloedsuiker langere tijd op een stabiel peil blijft. Dat betekent dat je eigenlijk het beste helemaal geen geraffineerde suiker (kristalsuiker) of producten waaraan dat toegevoegd is, zou moeten eten, (suiker zorgt voor een hele snelle stijging van je bloedsuikerspiegel, maar daarna ook voor een enorm snelle daling: van die snelle daling word je (nog) misselijk(er)) en juist veel vezelrijke producten als fruit, volkoren brood/crackers/beschuit/pasta, enzovoort. Zilvervliesrijst ipv gewone witte rijst, enzovoort...
Is niet altijd even gemakkelijk, ik heb zelf als tussendoortje steeds evergreen bij me van Liga. Zit wel suiker in, maar is ene volkoren product en in de rozijnen zit weer veel ijzer....

Loop eens door de supermarkt en kijk waar je spontaan zin in krijgt: veel van wat je gewend was te eten, smaakt niet zo lekker meer, (ik hoef bijvoorbeeld geen nasi of pasta met tomatensuas te zien), en andere dingen heb je ineens wel zin in... Haal van alles een klein beetje: waar je vandaag zin in hebt, kan morgen weer anders zijn, :)

Eet voordat je op bed kruipt 's avonds, iets vezelrijks (volkorenbrood, cracker met kaas, fruit). Dit zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel 's nachts minder ver zakt, waardoor je 's ochtends minder misselijk bent.

Zorg dat je een crackertje of iets dergelijks op je nachtkastje hebt liggen, zodat je niet eerst op  hoeft te staan en gelijk wat kunt eten: doordat je uit bed komt en in beweging komt, zakt je bloedsuikerspiegel verder en verergert je misselijkheid namelijk...

Gemberthee of producten met gember verlichten de misselijkheid.

Nou, dat waren de dingen waar ik in ieder geval iets aan heb gehad. Het is er niet van over gegaan, net zoals de emesafene bij mij slechts hielp om kotsneigingen binnen de perken te houden, maar alle kleine beetjes zijn fijn, :)

Enneh, misschien een leuke om jezelf mee op te peppen: Hoe misselijker je bent, hoe kleiner de kans op een miskraam, (hebben ze onderzoek naar gedaan). Ik riep dus steeds: Nou, ik ben zo ontzettend misselijk, dit kan bijna niet meer fout gaan, :)
(Je hebt nog steeds wel een kans, maar die is wel veel kleiner dan wanneer je helemaal niet misselijk bent).

Ik ben nu 16/18 weken (onze mening verschilt wat met die van de echoscopist en de VK is een beetje confused nog, :) en nu heb ik af en toe dagen dat ik (even) niet misselijk ben. Ik hoop dat dat tekenen zijn dat ik nu toch de goeie periode inga, maar we zullen zien. Het is wat met vallen en opstaan, want gisteren en vanochtend heb ik vrolijk m'n ontbijt er weer uitgekotst... Maar later op de dag kan ik nu tenminste vrij normaal eten, (zij het een veel kleinere hoeveelheid dan normaal)...
Succes, en: ooit gaat het over, :) In ieder geval zodra die kleine er is, :-D (sorry, ik schijn een onverbeterlijke optimist te zijn).

Cola!!!! Helpt echt!!! Ook al is het 's morgens vroeg echt doen!

Succes

hoi lilian,
Ik heb weleens iets gelezen over een schepje honing tegen misselijkheid in de zwangerschap?! Maar weet het fijne er niet van. Tis te proberen of niet dan.
Suc-6..
Groetjes Amber

Hoi Lilian,

Ik ken het, ben zelf ook enorm misselijk geweest tijdens mijn 1e zwangerschap (2x ziekenhuis aan het infuus, 18 kg afgevallen, 8 maand overgeven. Niet leuk...).
Bij mij hielpen de Emesafene zetpillen ook niet, maar ik heb tijdens mijn tweede zwangerschap Emesafene tabletjes gehad, en die hielpen goed. Ik dacht dat ik die er ook gelijk weer uit zou spugen, maar wonder boven wonder deden ze hun werk en bleven ze binnen.
Verder idd gember, of gembersiroop door de thee, cola (ik heb echt liters weggedronken, verder hield ik bijna niets binnen), pepermunt en het wondermiddel voor mij: acupunctuur.
Het was niet helemaal over, maar het maakte het draaglijk.

Heel veel succes!

Groetjes Lilian
(zou het aan de naam liggen? )

hoi lilian,

ik ken het probleem helaas maar ik gebruik nu van vsm puur mama bij ongemakken in de ochtend. het zijn kleine pilletjes die je in je mond laat smelten. ik was ook de hele dag door misselijk en had ik nergens trek in. nu gaat het weer goed.
heel veel succes.

groetjes tries

Terug
Bovenaan