zooooooo,n jeuk

hallo,
sinds een tijdje heb ik enorme jeuk op mijn rechter boven buik,en het is alleen die plek die zoooo jeukt zo erg dat ik mij helemaal kappot krab.
heeft hier iemand meer ervaring mee?
en hebben jullie misschien tips voor mij?
alvast bedankt voor jullie reactie,s
groeten 35 weken.
 
Niet krabben! is moelijk kan ik je vertellen als eczeem/allergie mens, maar anders maak je het waarschijnlijk alleen maar erger en stuk.

Als je het echt niet houd kan het lekker zijn een heel heet washandje op die plek te leggen. Is ook niet goed voor je huid, maar beter dan krabben.

Ik had opeens ook veel meer jeuk op mijn buik, maar dat kwam omdat ik steeds aan mijn buik zat te voelen (kon er niet van af blijven!) en dat ging op een gegeven moment irriteren. Als dat bij jou ook het geval is, voel dan aan je buik met je t-shirt of hemd ertussen.
 
Hoi,

Wat je ook kan doen, heb ik ook gedaan, is de creme van de Etos(blauwe fles) voor mama staat erop buikbalsem, helpt tegen zwangerschapsstriemen, maar bij mij heeft het de jeuk weg gehaald. Heerlijk verkoelend werkt het. Succes!!

Groeten Bianca (39 weken),
 
Ik heb er menthol poeder op gesmeerd! Volgens mij komt het gewoon omdat je huid zo ontzettend uitrekt, kun je weinig aan doen, proberen niet te krabben (erg moeilijk), en koelen, etc.

Een bakerpraatje is dat het wil zeggen dat je een kindje krijgt met veel haar. Nou , bij ons klopte het dus helemaal! Heb twee jongens gekregen met een behoorlijk hoofd vol haar!

Nog een prettige zwangerschap!
 
Ik heb het ook (34 weken). Bij mij werkt een nat washandje erg goed, maar die hoeft niet heet te zijn hoor. Kan beter koud zijn, want koude inhibeert jeuk. Bij mij komt het niet door het voelen, want het zit precies aan de bovenrand en net onder mijn ribben en daar voel ik nooit. Komt denk ik echt door de bewegingen van de kleine. Vaak ga ik juist op die plek duwen en dat helpt ook. Misschien is een medisch feitje handig om te weten: ga op een andere plek kriebelen. je kunt namelijk maar 1 plaats tegelijk zo'n prikkel voelen en oppervlakkig jeuk (of pijn) inhibeert de bestaande of onderhuidse klacht. Het is natuurlijk geen "medicijn" maar een tijdelijk remedie die mij erg goed helpt. Sterkte.
 
Terug
Bovenaan