Zooooooooooo zielig!

Hoi allemaal,

Ik heb eigenlijk nog zo weinig gelezen over 'jullie' eerste prikjes. Hadden jullie kindjes daar geen last van? Esther heeft ze vandaag gehad. De prik zelf vond ze wel naar, maar het huilen was heel snel voorbij. Maar ze is nu zoooooo zielig. Ze werd slaperig vanmiddag, dus lekker naar bed, maar ze werd helemaal gillend en in paniek weer wakker. Als ik alleen al naar haar benen kéék begon te ze te gillen. Dus een paracetamolletje gegeven, en toen leek ze wel gedrogeerd. Zo ken ik mijn meisje niet...ik vond het niet echt geruststellend moet ik zeggen, zo'n lappenpopje. Alles vond ze  best en  ze slaapt nu al de hele middag en avond.  En nu begint de paracetamol weer uit te werken en ligt ze weer te jammeren in haar bedje. Ik heb zo'n medelijden met haar. Het lijkt me vreselijk, pijn hebben en niet begrijpen waar het door komt.

Groetjes,

Eveline

Hoi Eveline,

ik herken je verhaal woord voor woord. Ik dacht dat Laura compleet van de wereld was vorige week. Het heeft exact 24 uur geduurt voor ze zich wat beter voelde. Ik maakte me steeds meer zorgen en de volgende dag om 11.00 uur begon ze weer op te knappen. Laura begon echt te gillen toen de naald in haar beentje drong. Ik kon zelf ook wel janken, terwijl ik uit de verpleging kom en zelf ik weet niet hoe veel injecties heb gegeven.

Ik had een nat washandje bij me in een plastic zakje en die heb ik er meteen opgelegd toen ze haar prikje kreeg. Dat hielp goed tegen de plekjes op haar benen.

groetjes Ilona

hoi hoi,

Mark heeft gisteren zijn eerste prikjes gehad. Ik heb zelf naaldenangst (fijn als je dan met een keizersnede moet bevallen in het ziekenhuis!) dus durfde niet te kijken. Manlief was fijn mee en zelfs hij vond de naalden niet prettig om te zien. Is toch anders he, als het om je kind gaat.
Maar goed, Mark heeft heel veel gehuild, ook veel geslapen, maar had gelukkig geen koorts. Hij wilde wel veel aan de borst om getroost te worden, dus dat heb ik maar gewoon gedaan. Ik mocht ook echt niet aan zijn beentjes komen, terwijl wij de tip hebben gekregen de beentjes flink te bewegen en ook de plekken te masseren om de doorbloeding te verbeteren. Heb het even gedaan, maar liet hem liever met rust. Een ronde gehad, nog een paar te gaan....

Elise

Lotta gilde ook bij de spuiten (en terecht: als je geprikt wordt moet je gillen vind ik) en sliep daarna de hele dag. 's Avonds was ze heel erg hangerig en sliep pas heel laat. Gelukkig verder niets aan de hand. Maar ik herken het wel: Lotta heeft reflux en als ze huilt omdat het spugen zo 'n pijn doet kan ik wel meejanken. Kon ik de pijn maar overnemen....

Oh ja het is vreselijk zielig. Benjamin was ook zo ontzettend aan het huilen. Mijn afspraak voor de prik was einde middag dat is denk ik wel een gunstig moment, kon ie vlak daarna ( nou ja uurtje of 8) naar bed en zo lang mogelijk slapen. Ik zie nu al op tegen de volgende prik.
Succes allemaal, Marieke

Hoi hoi,

Ook  jorik heeft donderdag zijn eerste prikken gehad, ik had zelf aardig de kriebels in de buik. bij de eerste prik gaf hij even een brul, maar toen de tweede prik. hij liep helemaal rood aan van boosheid maar toch duurde dit niet lang. ook ik had een koude washand bij me maar daar ging hij  weer van krijsen. 's avonds weinig last van gehad, wel een zetpilletje gehad voor de zekerheid. we mogen zeker niet mopperen.

als dit ook zo bij de volgende prikken zo gaat mogen we niet klagen.

Groetjes, monique

Hoi,
Quinn heeft bij allebei de prikjes even gehuild.Ik heb meteen de plekken gemasseerd om geen harde plekken te krijgen. Dat hielp goed. Ook paracetamol gehaald, maar dat was niet nodig. Hij heeft de rest van de dag en nacht veel geslapen. Alleen 's nachts 2x wakker geworden, even gehuild en toen weer doorgeslapen.
Ook had hij een beetje verhoging.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan