Zorg NA kraamweek

A

Anoniem

Guest

Beste moeders en as. moeders.

Ik ben van beroep kraamverzorgende en pedagogische medewerkster bij een kinderdagverblijf stichting.
Tevens  heb ik  deelgenomen aan Nederlands eerste opleiding tot Doula(zwangerschaps/bevallings coach)  voor  meer info  zie www.doula.nl .
Door mijn werk als kraamverzorgende ben ik niet flexibel genoeg om mijn eigen Doula praktijk op te richten.
Ik ben nu bezig met het oprichten van een praktijk als post partum Doula,vergelijkbaar met de baby consulente.

Dit betekend in de praktijk dat ik nog zorg kan verlenen aansluitend op je kraamweek of juist enige tijd daarna(kindjes van 0 tot 6 maanden). Ik weet dat een kraamweek soms te kort kan zijn(zeker bij sommige kraambureau's in grote steden)Gezinnen moeten het vaak met minder uren doen of zelfs maar een paar dagen en soms ook nog veel verschillende kraamverzorgende. Als alles op de rit is na 1 week is dat heerlijk voor een gezin,helaas zijn er genoeg die meer tijd en begeleiding nodig hebben. Zeker met bijv borstvoeding , kinderen met veel krampen , overmatig huilen. Ook kijken ouders vaak en logisch vanuit hun emotie naar hun kindje en lezen daarom de signalen van hun baby niet altijd even duidelijk waardoor er een miscommunicatie kan onstaan ,gevolg onzekere ouders en een kind dat niet begrepen wordt.