Zorgen baby 10 maanden

Hi allemaal,
Wij hebben een zoontje van bijna tien maanden oud. Hij heeft een slechte start gehad ivm verborgen reflux, maar inmiddels gaat het goed met hem. Hij heeft geen medicatie meer nodig. Helaas had hij een hartruisje na zijn geboorte, maar dat was iets om ons geen zorgen over te maken. Het CB houdt het in de gaten. Toch merken we dat hij enorm veel slaap nodig heeft. Hij slaapt in de ochtend van 7.45-10.30 uur. Dan is hij wakker tot maximaal 12.30 uur en slaapt weer tot 15.30/16.00 uur. Vervolgens redt hij het amper tot half zeven en dan ligt hij er weer in tot zeker 5.45/6.00 uur. Daarnaast heeft hij al diverse ontstekingen (keel, oren, longen) gehad. De kinderarts snapt onze bezorgdheid maar gooit het ook op kinderopvang en daar word je veel ziek van. Maar het vele slapen dan?? Wat is het ritme van jullie kleintjes? Komt het in de buurt van onze boef en maak ik mij voor niks zorgen?
 
Ik vind het slapen meevallen hoor. Onze dame sliep toen 2 uur in de ochtend, 2-3 uur in de middag en dan in de nacht 13 uur achtereen. Dus redelijk vergelijkbaar aantal uren.
Ziek zijn en groeien kosten beide rete veel energie. Daarnaast zijn er altijd slaapkoppen en mensen in het algemeen die minder slaap nodig hebben dan gemiddeld.
 
Onze dochter had in het eerste jaar op de opvang vrijwel iedere week een nieuw virus, gelukkig meestal niet heel ernstig. 1x een oorontsteking.
Dus op de opvang kan zeker meer opgelopen worden. Maar hoe erg het wordt, hangt toch wel een beetje samen met de onderliggende gezondheid.
Wat ons ook opviel, was dat als we de extra vitaminen D vergaten, ze ook erger ziek werd. Dus die consequent geven kan helpen.
 
Mijn dochtertje is ondertussen bijna 15 maanden en slaapt met gemak nog 4 a 5 uur overdag. Verdeelt over 2 slaapjes. 's ochtends om 9.30-11.30 en 's middags van 14.30-16.30 en is dan om 19.00 ook echt toe aan haar bedje. Dus ik zou mij geen zorgen maken over de hoeveelheid slaap. Het ene kindje slaapt veel en het andere kindje slaapt max 3 uur. Wat dat betreft zou ik kijken naar wat je zoontje aangeeft en dat volgen. Misschien dat je de slaapjes iets kan verschuiven. Zodat de nacht wat meer tot een uur of 7 duurt, mocht je daar last van hebben. Anders lekker laten ;)
 
Terug
Bovenaan