Zorgen bij crèche om niet alleen kunnen spelen 6 maanden oude zoontje! Help!

<p>Goede avond,</p><p>Vandaag hebben ze bij de opvang hun zorgen geuit over mijn zoontje.</p><p>hij wil niet alleen spelen en liggen. Dit gaat 1 min goed maar dan begint hij te piepen.</p><p>dit merken wij zelf ook maar dachten dit hoort er wel een beetje bij en komt wel goed.</p><p>hij krijgt altijd heel veel aandacht van ons en de oppas oma’s en opa’s. <br /><br /></p><p>ik snap wel dat dit een probleem is voor de opvang. Hij wil daar alleen maar op schoot.</p><p>Wat moeten we hier mee, en moeten we ons zorgen maken?</p><p>hij is trouwens bijna 6 maanden oud, en het is eigenlijk altijd al zo geweest.</p><p>nog een bijkomstigheid is dat hij ook heel slecht slaapt. Altijd maar dutjes van Max 30 min en haalt zo op de dag zo’n 2 a Max 2,5 uur.</p><p> </p><p>iemand hier ervaring mee? Of tips?</p><p>en moet ik mij zorgen maken? </p><p>groetjes</p>

Ik zou me niet teveel zorgen maken! Maar ik zou proberen te gaan oefenen thuis dat hij ook zelf moet leren spelen en zichzelf moet vermaken. Dat zal nu in het begin misschien lastig zijn maar lijkt me wel verstandig. Ik denk dat de opvang dit ook meer als vroeg signaal afgeeft zodat je ermee aan de slag kunt in plaats van echt als zorgelijke situatie. 
Probeer hem wat vaker op een speelkleed te laten spelen met een aantal verschillende speeltjes en ga zelf op een afstand zitten. Dit doe ik eigenlijk altijd bij mijn dochter. Ze kan zich inmiddels soms best even alleen vermaken en dan kan ik ondertussen in dezelfde ruimte wat opruimen of rommelen.
Succes! Komt vast goed :)

Dit vind ik niet heel zorgelijk eigenlijk. Als hij slecht slaapt, is hij vermoeider, minder goed in z'n hum en wil graag bij je zijn/geëntertaint worden. Tenminste, zo is dat hier.
Wij hebben ook periodes gehad dat ik echt de hele dag baby entertainment was. Op de opvang ging het meestal wel goed, omdat daar meer te zien/doen is en de leidsters zijn papa/mama/oma/opa natuurlijk niet. Scheelt ook dat mijn zoon heel actief is, dus stil op schoot zitten, is er niet bij. 
Hier ging het met slapen beter toen hij kon tijgeren. Daarnaast vond hij dit ook zo prachtig om te doen, dat je hem alleen nog maar in de gaten hoefde te houden en af en toe natuurlijk even samen spelen, knuffelen. Verder ging hij lekker zelf op ontdekking uit. 
Ik zou lekker samen blijven spelen en soms toch even weglopen om te oefenen. Blijf in zicht en zeg wat je gaat doen. Met even uit zicht lopen, hielp het hier goed om te zeggen 'mama gaat even x doen, tot zo'. Dat doe ik nog steeds en hij snapt nu dat ik dan snel weer terug ben. 

Terug
Bovenaan