<p>Hoi allemaal,</p><p>ik kom hier niet zo vaak, maar weet even niet zo goed waar ik het kwijt moet. Dus dan graag hier. Mijn man en ik proberen sinds 1,5 jaar zwanger te worden van ons eerste kind. Sinds januari weten we dat hij sterk verminderd vruchtbaar is. We zijn beide onderzocht en zijn vier maanden verder. We horen volgende week donderdag of we een ivf of icsi traject in gaan en hoe dat verder gaat. We dealen er redelijk mee ondanks dat we af en toe verdrietig zijn. Ook is ons geadviseerd om wel te blijven proberen. Mijn cyclus is heel stabiel - 29 dagen , ovulatie altijd op dag 14. Alles zag er ook goed uit bij mij. Mijn man heeft goede zaadcellen, alleen erg weinig. En toch hoop je elke maand - tegen beter weten in - dat het raak is. Maar deze maand voelt alles raar. Mijn menstruatie was ipv 3 dagen vloeien en dan nog 2,5 dag beetje af en aan, nu 3 dagen enigszins bloeden en toen plotsklaps weer normale afscheiding. Ook heb ik sindsdien rechtsonder, in de buurt van mijn lies af en aan stekende pijn. Mijn ovulatietesten die we op aanraden van de fertiliteitsarts doen zijn niet echt aan t knallen. Normaal bij dag 13 en 14 is de controlestreep gelijk aan de teststreep. Sinds dag 12 tot nu (dag 15) alle dagen een beetje meh. Ik zie een streepje, maar het houdt niet over. Temperatuur is niet echt hoog, eerder aan lage kant. Maar dan nog dit. Na de seks gisteren had ik enorme kramp. Ik kon niet overeind staan. Dat heb ik nog nooit gehad. Zo raar.. ik ben geneigd toch nog een zwangerschap te doen. Tegelijkertijd word ik enigszins verdrietig bij het idee, want de kans dat hij positief is, is gewoon zo enorm klein gezien onze situatie. Maar ik voel me gewoon raar lichamelijk. Is dit iets waarvoor ik de fertiliteitspoli kan bellen? Vandaar dat ik het hier even deel. Ik wil het kwijt, maar weet ook niet wat ik ermee moet. </p><p>liefs </p>