Zorgen, en ik moet het even kwijt

<p>Hoi allemaal,</p><p>ik kom hier niet zo vaak, maar weet even niet zo goed waar ik het kwijt moet. Dus dan graag hier. Mijn man en ik proberen sinds 1,5 jaar zwanger te worden van ons eerste kind. Sinds januari weten we dat hij sterk verminderd vruchtbaar is. We zijn beide onderzocht en zijn vier maanden verder. We horen volgende week donderdag of we een ivf of icsi traject in gaan en hoe dat verder gaat. We dealen er redelijk mee ondanks dat we af en toe verdrietig zijn. Ook is ons geadviseerd om wel te blijven proberen. Mijn cyclus is heel stabiel - 29 dagen , ovulatie altijd op dag 14. Alles zag er ook goed uit bij mij. Mijn man heeft goede zaadcellen, alleen erg weinig. En toch hoop je elke maand - tegen beter  weten in - dat het raak is. Maar deze maand voelt alles raar. Mijn menstruatie was ipv 3 dagen vloeien en dan nog 2,5 dag beetje af en aan, nu 3 dagen enigszins bloeden en toen plotsklaps weer normale afscheiding. Ook heb ik sindsdien rechtsonder, in de buurt van mijn lies af en aan stekende pijn. Mijn ovulatietesten die we op aanraden van de fertiliteitsarts doen zijn niet echt aan t knallen. Normaal bij dag 13 en 14 is de controlestreep gelijk aan de teststreep. Sinds dag 12 tot nu (dag 15) alle dagen een beetje meh. Ik zie een streepje, maar het houdt niet over. Temperatuur is niet echt hoog, eerder aan lage kant. Maar dan nog dit. Na de seks gisteren had ik enorme kramp. Ik kon niet overeind staan. Dat heb ik nog nooit gehad. Zo raar.. ik ben geneigd toch nog een zwangerschap te doen. Tegelijkertijd word ik enigszins verdrietig bij het idee, want de kans dat hij positief is, is gewoon zo enorm klein gezien onze situatie. Maar ik voel me gewoon raar lichamelijk. Is dit iets waarvoor ik de fertiliteitspoli kan bellen? Vandaar dat ik het hier even deel. Ik wil het kwijt, maar weet ook niet wat ik ermee moet. </p><p>liefs </p>

Ik zou contact opnemen met je fertiliteits arts en kijken wat die van de situatie zegt, eventueel zou ik voor die tijd wel een zwangerschapstest doen want waarschijnlijk gaat hij je dat ook adviseren. In principe zou het voor jullie eigen gevoel niet mogelijk zijn, maar het kàn wel. Het is niet zo dat hij geen goede zaadcellen heeft, alleen erg weinig. Ik begrijp dat je geen teleurstelling wilt als de test negatief blijkt maar, jullie gaan anders zoiezo binnenkort een behandeling starten waarbij jullie geholpen worden met jullie kinderwens. ?

Een ovulatietest reageert ook op hcg, dus als je een lijntje ziet, dan zou ik even kijken of die ook op een zwangerschapstest terug komt. Dat zal de arts ook als eerste vragen. 
Maar ik snap de testangst goed hoor. Wij hebben 4 jaar op ons wondertje moeten wachten. Man heeft retrograde ejaculaties waardoor zaad naar de blaas gaat. Na het urine wassen is er nog steeds maar weinig over. Toch komt mijn dochter van een gewone IUI in natuurlijke cyclus zonder hormonen. Het kan dus echt, ik heb wel gekkere verhalen gehoord. 
Maar misschien is je cyclus om andere reden even een rondje van slag. Je eisprong kan nog komen.

Heb je al een test gedaan? Of de poli gebeld?
Al die zorgen zijn ook niet goed voor je. En als ze op de poli net zo lief zijn als bij de verloskundige of gynaecoloog zullen ze je graag eventjes helpen.
Wees lief voor jezelf?

Dankjewel voor jullie lieve reacties. Doet me goed. Ik heb vandaag zwangerschapstesten gekocht en ik ga morgen testen. Ik kan me niet voorstellen dat ik zwanger ben, maar de pijn voelt wel als bandenpijn (tenminste, als ik internet mag geloven.) Maandag ga ik de poli bellen en evt vervolgens de huisarts - geen idee wat handig is qua volgorde. Ik ben gewoon bang dat er iets mis is of zo. Maar ik heb geen aanleiding om dat te denken. Pijn zonder dat je weet waar het van komt is gewoon onprettig. 

Ik hou jullie op de hoogte.
Liefs 

Nou.. ik heb vanochtend een test gedaan. Negatief. Maar het is dag 17 en ik ben vanmiddag begonnen te bloeden. Ik weet écht niet wat dit betekent. Ik heb altijd zo'n stabiele cyclus. Kan de klok erop zetten. En nu een bloeding, na alle gekke andere symptomen. Ik heb de huisartsenpost gebeld maar ze kunnen niets voor me doen.

Hoe groot die teleurstelling ook is, deze twijfel kun je nu naast je neer leggen.
Als het voor jou goed voelt om de poli te bellen dan moet je dat gewoon doen. Ook daar zijn ze voor.
Dikke knuffel voor jou!?

Ja, ik moet me er voor nu sowieso even bij neerleggen. Ik kreeg het advies van de huisartsenpost om morgen wel contact op te nemen met de huisarts. Omdat het wel erg afwijkt van mijn normale cyclus + de pijn al weken aanhoudt en ook niet stopt. Dus ik wacht morgen even af. 

Terug
Bovenaan