Zorgen in China

<p>Hoi Allemaal,</p><p>Op het moment zit ik in China en ik vlieg de 18e weer naar Nederland. Ik ben bijna 13 weken zwanger. Vanaf het moment dat ik aangekomen ben ben ik eigenlijk aan de diarree en ik vermoed dat het nu gewoon een buikgriep is.</p><p>Ik drink en slaap me suf en eet wanneer er iets in wil. Nu had ik her en der al gelezen dat het niet perse erg is om buikgriep te hebben, als je maar zorgt dat je niet uitdroogt.</p><p>Mijn man is gisteren op zoek gegaan naar ORS maar kwam terug met glucose capsules en medicijnen dat antibacterieel zou werken. Ik heb er daar 1 van genomen tot ik bedacht: shit, laat ik eens kijken of ik dit wel mag gebruiken! Met de hulp van allerlei vertalingen ben ik er achter gekomen dat het gewoon een antibioticakuur is waar bij staat dat zwangeren dit niet mogen gebruiken. Nu is het natuurlijk beter om er maar 1 te nemen i.p.v. de hele kuur van 2 stuks 7 dagen lang, maar je maakt je toch direct extra zorgen..</p><p>Ook vinden de Chinezen het doodnormaal om overal te roken, waardoor ik continu aan het meeroken ben waar ik ook niet erg blij mee ben. </p><p>Ik kan ondertussen ook niet meer onderscheiden of de misselijkheid die er soms bij zit van de zwangerschap is of van de buikgriep, maar de medicatie die ik voor de misselijkheid heb gekregen van de huisarts blijft nu toch al niet zitten.</p><p>Ik heb wel het idee dat mijn borsten “minder groot/gespannen” zijn, maar ik zit natuurlijk op de rand dat de nare kwaaltjes weg zullen gaan (en ik hoop vooral dat die misselijkheid daar aan mee gaat doen, haha!). Ik voel ook gewoon naast de gewone buikpijn een stuk lager dat mijn baarmoeder groeit en hard is. </p><p>Mijn verloskundige heeft geen e-mailadres en gezien mijn locatie is het wat lastig en onhandig om te gaan bellen. Iemand tips of ideeën? Ik denk dat alles wel oké is, maar het voelt toch allemaal een beetje onveilig. </p>
 
Ik zou opzoek gaan naar een toeristen ziekenhuis oid.. die hebben vaak meer verstand van dingen die te maken hebben met mensen die niet uit china komen en weten vaak ook dat medicijnen anders kunnen aanslaan etc. Vaak zijn deze ziekenhuizen ook begripvoller. 
 
Wel een ontzettend vervelende situatie zeg! Succes en probeer zoveel mogelijk water te drinken om die uitdroging te voorkomen. 
 
 
 
Inderdaad zorgen dat je niet uitdroogt en kwaaltjes nemen ook af rond deze tijd. 
ORS is niks anders dan een zout/suikeroplossing die je ook zelf kan maken. Even googlen en je vindt de verhouding suiker/zout/water. 
 
Zoals hierboven is aangegeven zou je ors zelf kunnen maken, maar doe dit alsjeblieft niet! Wanneer je in de bereiding een klein foutje in maakt, kan dit levensbedreigend zijn. Je zal niet de eerste zijn die dit overkomt. Gewoon niet doen dus en als je twijfelt, medische hulp vragen in China. 
Hopelijk voel je je snel beter. 
 
In een grote stad heb je kans dat er een internationaal ziekenhuis is. Eventueel kun je via de Nederlandse ambassade daar het adres van opvragen. Aangezien je nog 10 dagen daar bent en je het liefst natuurlijk gewoon even wil checken of alles nog stabiel is in je buik, zou ik je aanraden om te kijken of je zsm daar even naartoe kan gaan ter controle!
 
[quote quote=10176935]Zoals hierboven is aangegeven zou je ors zelf kunnen maken, maar doe dit alsjeblieft niet! Wanneer je in de bereiding een klein foutje in maakt, kan dit levensbedreigend zijn. Je zal niet de eerste zijn die dit overkomt. Gewoon niet doen dus en als je twijfelt, medische hulp vragen in China. Hopelijk voel je je snel beter.[/quote]
 
Wat kan er mis gaan met 8 theelepels suiker, 1 theelepel zout op 1 liter water? Misschien niet verstandig om die liter in 1x achterover te slaan, maar een gemiddeld mens krijgt deze hoeveelheden met normaal eten ook binnen (en wel meer...)
 
Dank voor de tips allemaal,
Het gaat gelukkig al een stuk beter en ik merk nu ook beter dat het met de baby ook allemaal nog wel goed is.
Wat de ORS betreft heb ik het qua voedsel dat ik wel naar binnen kreeg geprobeerd te compenseren. Een snufje zout over m’n toast heen bijvoorbeeld. 
Ik ben nog aan het aansterken, maar krijg wel weer eten binnen. Moet alleen wel binnen bereik van een wc blijven voor het geval dat, haha. Het lukt me weer om mijn vitamines en misselijkheid-medicijnen langer dan een uur binnen te houden en daar ben ik al heel blij mee. 
Hopelijk voel ik me na het weekend helemaal weer fit en kan ik de hort op. 
 
Knap hoe snel je je zorgen maakt zeg..
 
Wat fijn om te lezen! 
 
En zwanger zijn doet inderdaad iets met je vermogen van je ergens zorgen over maken... Gaat trouwens niet (direct) over na je zwangerschap ?
 
Terug
Bovenaan