Zorgen maken? Baby zit niet stabiel?

<p> Ik vraag me af of ik me zorgen moet maken. Mijn baby’tje van 9maanden en 1 week zit nog niet. Ook als ik ze op de grond zelf zet vind ze geen evenwicht. In de eetstoel zit ze wel en op schoot ook. Ze laat haar naar achteren schuiven/vallen of zakt naar links of rechts op de grond. Ze is wel groot voor haar leeftijd. Ze draait wel goed allebei de kanten al een paar maanden. Aanstalten tot kruipen doet ze wel, maar lukt nog niet. Iemand ervaring of tips? De een zegt wel stimuleren, de ander niet. Ze is wel sterk want als ik ze rechtzet aan tafel ofzo blijft ze wel staan. </p>
 
Helemaal niet gek. Ik zou het niet stimuleren, maar ik ben sowieso meer van het kind op eigen tempo laten ontwikkelen. Mijn dochter zat ineens uit zichzelf met 11 maanden, daarvoor viel ze ook continu om. Ze is fysiek helemaal in orde en nu bijna 2 jaar. Rent als een malle door het huis ?
 
Nee hoor! Mijn dochter deed al behoorlijke tijd tijgeren. Niet op haar knieën en zitten ook niet zelf. Kon wel iets stabiel blijven maar niet lang. 
In 1 week tijd ging ze staan en kruipen op haar knieën en toen vond ze dat zelf zitten en blijven zitten ook nog wel erbij kon. Was in 1 keer geregeld bij haar. Ze was toen al ruim 10 maanden. 
 
Ze is nog jong hoor, geen zorgen! Mn oudste dochter was 10.5 maand en toen ging ze ineens tijgeren, zitten en optrekken tegelijk. Kruipen met 12 maanden En lopen met 18 maanden. Ze was niet snel, maar nu is ze bijna 3 jaar en daar merk je niks meer van.
Mn jongste dochter is nu 11.5 maand en kruipt al sinds 8 maanden. Ze staat al lange tijd los en ik denk dat ze binnen een maand loopt.
2 Kinderen met dezelfde ouders, maar totaal verschillend. Ik stimuleer de jongste niet anders dan ik destijds bij mn oudste dochter deed. Maar het is gewoon een ander kind. Ieder kind doet het op zn eigen tempo, dat is me wel duidelijk ;) Maar met 9 maanden hoef je je echt nog geen zorgen te maken!
 
Terug
Bovenaan