zorgen maken?

hallo allemaal ik had een vraagje ik ben 11 maanden bezig voor een babytje maar het lukt maar niet moet ik me zorgen gaan maken of nog gewoon even afwachten? want ik zat er laatst over te denken om naar de ha te gaan ik heb 4 dec me nod maar ik kan wel zwanger raken want ik heb 1 jaartje geleden een miskraam gehad van iemand anders
maar misschien ligt het wel aan mijn huidige vriend ik hoop het niet nou in ieder geval bedankt voor jullie reacties!!! ps:alle zwangere gefeliciteert en alle niet zwangere kop op het lukt ons wel ik bid voor jullie

Hoi Anoniem,

Volgens de 'regeltjes' is 80 procent van de vrouwen binnen een jaar zwanger. Als je pech hebt, zoals de meeste meiden hier op het forum, duurt het langer. Na ongeveer een jaar stuurt de huisarts je door naar een gyn.

Het is misschien handig om vast met een temperatuurcurve te beginnen voordat je naar de ha gaat. Anders stuurt ie je misschien naar huis met de boodschap om dat eerst te doen. Meestal willen ze twee maanden zien, maar het is geen regel.

Een handig grafiekje kun je van het internet downloaden op verschillende baby pagina's, b.v.
http://www.9maand.com/vruchtbaar/cyclus/btemp.php

succes

De wonderen zijn de wereld nog niet uit, geloof me maar.Ook bij ons was de wens er al enkele jaren. En ben na ong. een jaar naar de ha gegaan. Advies: temperaturen/ovulatietesten De volgende stap was het laten testen van sperma.
Maar dat blijkt nu achterhaald. Deze testen blijken zeer uiteenlopende resultaten te geven. Heb toen in januari een buikinfectie gehad en kreeg
te horen zeker 6 mnd te wachten tot alles goed hersteld was (als het nog herstelde!!) En was plotseling eind juni zwanger (nu 23 wkn) Ik weet hoe groot de wens kan zijn en wens iedereen dit moois toe. (klinkt raar, maar ik weet hoe rot je je kunt voelen)
Succes

Terug
Bovenaan