<p>Hallo,</p><p>ik ben vandaag 7 weken zwanger. Afgelopen woensdag hadden we de eerste echo al omdat voor ons de zwangerschapsduur onbekend was. We hebben toen al een kloppend hartje gezien en waren op slag verliefd! </p><p> </p><p>Toch kan ik er weinig van genieten en dat komt doordat sinds vrijdag mijn extreme misselijkheid afgenomen is. Sinds 5 weken zwangerschap ben ik misselijk gedurende de hele dag. Dit werd elke dag een beetje erger. Afgelopen week ben ik mij zo beroerd en misselijk gaan voelen dat ik er nachten niet van geslapen heb. De misselijkheid duurde de hele dag en nacht. Uiteindelijk was het ook niet meer vol te houden op mijn werk en ben ik ziek naar huis gegaan. Op woensdag kreeg ik daarbij ook nog hevige darmkrampen (dit heb ik voor mijn zwangerschap vaker gehad). Na overleg met de huisarts en verloskundige ben ik woensdag eerst gestart met gemberpillen (hielp niet) en daarna donderdagavond met Emesafene. Ik wilde liever geen medicatie maar voelde me zo ellendig en de huisarts verzekerde mij dat het geen kwaad kan bij kortdurend gebruik en dat het goed is om de spiraal van misselijkheid en vermoeidheid te doorbreken. Ik nam donderdag voor het slapen 1 zetpil en ‘s ochtends nog 1. Aanvankelijk had ik niet het idee dat het iets hielp, maar ‘s avonds (terwijl de pil maar tot 16 uur s middags zou werken) was de misselijkheid weg. Ik kon weer alles eten, werd niet misselijk van geurtjes, had sinds 2 weken weer eetlust. Dit maakte me alleen niet blij, maar juist bang... wat als het mis is... ik heb sindsdien geen Emesafene meer genomen. De misselijkheid is nu in de ochtenden nog wel aanwezig maar is wel wat minder dan het was. Overdag komt het soms met vlagen terug als ik niet op tijd eet. Eetlust is ook wel weer weg. Ik heb ook nog wel andere symptomen, gespannen borsten en vermoeidheid. Toch blijf ik bang dat het sterk afnemen van mijn misselijkheid een slecht teken is. Hebben jullie vergelijkbare ervaringen met misselijkheid die al na 6 weken afneemt? Of met kortdurend gebruik van Emesafene? Verder geen bloedverlies of krampen meer gehad. Vandaag gaan we mijn schoonouders het nieuws vertellen, maar alle onzekerheid zorgt ervoor dat ik er weinig van kan genieten. </p>