zorgen om geld

Tja, ik studeer nog en manlief werkt ook voor een hongerloontje dus dat zit me zo af en toe best dwars...wij hebben ongeveer 400,- te besteden na aftrek van alle lasten per maand en das niet veel...we kunnen best rondkomen maar ik maak me wel zorgen of we het met een kleine allemaal gaan redden. Ik weet wel dat we met oppas heel creatief moeten zijn aangezien ik niet echt van mijn wispelturige moeder aankan en mijn schoonmoeder zelf ook nog werkt en dan zit je nog met luiers en ik weet niet wat meer.....

Moest even mijn zorgen kwijt, voel me over dit onderwerp af en toe zo machteloos....
 
Hoi hier een maart mamma. Ik zag je berichtje staan en dacht even reageren.
Probeer zoveel mogelijk in de aanbieding te halen. Wij hebben geen geldproblemen, maar zoek ook alle koopjes. Ik ga nu alle koopjes uitknippen en dan kijken bij welke winkel de aanbieding het voordeligste is.
Wij zijn niet van de merken, ik weet niet of je de action hebt, maar daar verkopen ze ook heel wat.
Leg (indien het lukt) elke maand 5 euro weg. Als je dan opeens een duurdere uitgave moet doen, dan kan je dat pakken.

Sterkte ermee

xyvonne
 
Dat zijn dingen waar je je liever geen zorgen over wilt maken natuurlijk. Een baby is zo duur of zo goedkoop als je wilt hoor.
Luiers zijn inderdaad prijzig en die luierdoekjes, daar werk je ook flink wat pakken van weg. Je hoeft echt niet per se Pampers te kopen. Bij d Lidl hebben ze echt goeie luiers (geen grapje) beter dan het Etos of AH huismerk.
Als mensen straks vragen of je nog wensen hebt voor de baby (qua cadeautje) vraag dan HEMA bonnen. Superhandig ;) of zo'n luiertaart. Ken je die?
Ook babyvoeding kan duur zijn. Als het lukt, zou ik borstvoeding geven (gezond en goedkoop). Als de baby aan vaste voeding toe is: zelf maken. Op internet staan heel veel recepten voor gezonde prakjes. Ik maakte vaak een enorme pan van groenten van de markt. Stukje vis er door... staafmixen en dan hop in allemaal kleine bakjes of diepvrieszakjes in de vriezer.

Het komt vast goed. Jullie kindje heeft liefde nodig, een warm bedje en een vol buikje met eten. Als het ouder wordt zal je even creatief moeten zijn totdat jij je diploma hebt en ook aan het werk bent. Hoe lang moet je nog studeren?

Vergeet niet dat jullie ook kinderbijslag en kindgebondenbudget krijgen. Hoe minder je verdient, hoe meer je krijgt. Misschien staat er op de website van de belastingdienst wel zo'n rekenmodule. Dan kan je nu vast kijken hoeveel jullie krijgen.


 
Hay hay,

Ik ben me ervan bewust dat de nieuwe zorgverzekeringen een tweede hypotheek aan het worden is.............bij ons op 60 euro na!!
Ik ben me er dus ook van bewust dat dat veel mensen aan het nekken is.........ik begrijp dit niet!

Liefs
 
Ja je kan je soms zo machteloos voelen in zo'n situatie. Wij hebben dat ook, ik ben nu werkloos en werkte hiervoor twee dagen per week, wat eigenlijk al net te weinig was. Nu krijg ik daar dus 70% werkloosheidsuitkering van. Dus we hebben nu ook weinig te besteden. Ik ga er van uit dat ik na de bevalling weer snel een baan heb gevonden, dus het is bij ons nog maar een paar maandjes.

Hierboven hebben ze al goede tips gegeven om de kosten te beperken, daar heb ik niet veel aan toe te voegen.

Succes.
 
Bedankt voor de tips. Ik hoef nog maar tot eind januari te studeren, maar ik verwacht niet direct te gaan werken. Ik hoop eerst mijn verlof uit te kunnen zitten. Het is maar voor een paar maandjes......zucht....even doorzetten.....

@ micromuis, wat rot dat jullie geen toeslag krijgen. Ik ben zelf nog van alles aan het uitzoeken over verzekeringen. Ik heb nu nog een jongerenverzekering en die dekt om en rond de bevalling niet veel...dus beeb, tot na de jaarwisseling sowieso blijven zitten!
 
Hierboven zijn al een heleboel tips gegeven. Ik ben ook echt een koopjesjager (tot ergernis van manlief). Luiers van de LIDL en ALDI zijn erg fijn, ik haal ze daar altijd inclusief de billendoekjes. Ook de Action verkoopt veel produkten voor baby's voor normale prijzen. Wat betreft kleertjes, Wibra en Zeeman hebben leuke aanbiedingen, maar ook op marktplaats kun je voor leuke prijsjes leuke kleren scoren. Wat wij zelf ook altijd doen, klinkt heel ouderwets, is een huishoudportemonnee. Iedere maand pin ik een bedrag voor de boodschappen en daar moeten we het die maand mee kunnen redden. Geld wat over is, is voor benzine, cadeautjes enz. Sinds we dat doen, ben ik veel kritischer als het gaat om de boodschappen. Verder zou ik zoals hierboven al is gezegd eens goed informeren of je recht hebt op kinderkorting, kindertoeslag, zorgtoeslag, huurtoeslag enz. Kinderbijslag krijg je sowieso, dat is nu 195 euro per 3 maanden, maar wordt volgens mij volgend jaar verlaagd. Verder heeft mijn ervaring ook wel geleerd dat het altijd goed komt. Het klinkt allemaal heel cliche, maar toen ik zwanger was van de eerste heb ik echt wakker gelegen van het geld. Inmiddels ben ik zwanger van de derde en heb ik er geen seconde meer wakker van gelegen.
 
Terug
Bovenaan