Zorgen om hartslag van onze uk

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik was er al voor gewaarschuwd door mijn verloskundige. Ik heb zelf zo'n apparaat waarmee je de hartslag van de kleine kunt beluisteren, ik lig soms wel 10 min te luisteren, maar tot mijn grote verbazing, hoorde ik dat de hartslag daalde voor een paar seconden, ongeveer net zo langzaam als mijn eigen hartslag, en toen ging hij weer langzamerhand sneller. Ik dacht direct, o nee he, toch geen hartafwijking of zo iets engs! Ik direct op het internet, als ik het goed begrijp is dit vrij normaal?! Ik vind het een beetje overdreven om de verloskundige hierover op te bellen, ze zal het wel niet leuk vinden dat ik zelf luister met zo'n apparaatje en me zorgen maak. Aangezien ik ook een slechte nacht heb gehad en me niet zo lekker voel, aldoor soort opvliegers, denk ik dat het daar mee te maken heeft, ik weet het ook niet hoor, maar maak me zorgen. Herkent iemand mijn verhaal? Zou het normaal zijn?

Groetjes José 22 weken 1 dag zwanger

Hoi,

Ik heb zelf ook zo'n zgn angelsound. Als je hem over je buik beweegt, hoor je de hartslag van je baby, maar omdat je baby ook beweegt, lijkt deze soms weg te vallen.
Mijn kindje draait zicht als het ware weg van de angelsound. En dan hoor ik alleen nog mijn eigen hartslag, want die kun je nl. ook horen met de angelsound.
Ik denk dat je kindje zich misschien ook wel wegdraait en dat je dan je eigen hartslag hoort, en niet het kindje wat jou hartslag heeft overgenomen.
Ik luister eigenlijk niet langer dan een paar minuutjes, 2x per week ofzo.
Maar in die paar minuutjes moet ik de baby steeds weer opzoeken omdat deze alle kanten "uitzwemt".
Ik zou me niet teveel zorgen maken. Hopenlijk heb je wat aan dit antwoord.

Groetjes van Gea 25/3

Een baby in de buik, en ook nog na de geboorte, heeft nog niet zo'n regelmatige hartslag. Dat is heel gewoon. Dus maak je geen zorgen, er is denk ik niets aan de hand!!

Veel liefs Hilma

Hai...!

Bedankt voor jullie reacties, ik had zelf ook al wel het idee dat het misschien komt omdat het kindje nog maar zo klein is, en het hartje, tja misschien nog wat aan het "trainen" is?! En inderdaad, het kindje was erg onrustig tijdens het luisteren, schoof alle kanten op, en dan was ik de hartslag bijna kwijt, dus dan ga ik er eerst van uit dat het normaal is, ik geef het nog wel even aan bij de verloskundige.

(ik had namelijk op tv ooit is gezien bij het programma "Ik mis je" dat een baby al in de buik een hartslag oversloeg, en dit kindje had maar een paar dagen geleefd, toen het geboren werd), maar ik weet het, ik moet me nu geen zorgen meer maken. Het is wat als je moeder word, haha... er komen vast nog wel heel wat van dat soort ongeruste ontdekkingen op me af in de toekomst!

In ieder geval bedankt voor jullie geruststellende reacties!

Groetjes José

ik heb dat ook. het is gewoon de kleine die wegdraait. Dan hoor je iid je iegen hartslag.
maar ik zou me ook niet druk maken om wat de vk ervan vindt dat je zelf met je angelsound luistert. het is heel normaal hoor dat jezelf vaker wil luisteren.

Terug
Bovenaan