<p>Ik moet echt even iets van me af schrijven en ik hoop dat er andere ouders zijn die in een zelfde soort situatie hebben gezeten en me misschien tips kunnen geven en ergens ook gerust kunnen stellen..</p><p>Ik heb een hele lieve dochter van bijna 9 maanden en ik hou zielsveel van haar. De laatste tijd slaapt ze alleen zo weinig overdag en snachts dat ik er echt gek van word. Ze huilt dan heel veel en ze is ook niet altijd gerust te stellen. Ik ben een huismoeder en ben dus eigenlijk altijd met haar bezig. Ik kom amper aan mijn eigen dingen toe en dat kan soms gewoon even frustrerend zijn. In de relatie tussen haar vader en mij gaat het ook niet altijd even goed. Hoe goed ik ook mijn best doe om haar daar niks van mee te laten krijgen, lukt dat toch niet altijd en krijgt ze toch de spanning mee. Ik zelf ben tijdens een ruzie heel erg gaan opletten en ik praat ook altijd gewoon heel rustig. Mijn vriend daarintegen doet dat niet. De laatste keer was hij na de ruzie weggegaan en was mijn dochtertje in een slechte bui. Ik voelde me zelf enorm slecht door de ruzie en de slaaptekort waardoor ik best kortaf tegen haar heb gedaan en wat snauwerig was. Ik heb daar zoveel spijt van. Ik wil niet dat ze het gevoel heeft dat ik haar niet wil of boos op haar ben. Ik ben best een onzekere moeder en ik probeer altijd alles het liefst perfect te doen. Maar ik heb het idee dat het hier altijd niet gaat zoals het moet. Geef ik haar wel genoeg aandacht? Is ze of raakt ze slecht gehecht doordat wij als ouders weleens een ruzie hebben? Of doordat ik soms zo rot reageer als het me allemaal te hoog zit? Ik moet dan soms ook echt huilen. Ook dat ziet ze dan. Ik ben eerlijk gezegd een beetje radeloos. Zoals ik al zei, ik wil het allemaal zo graag goed doen voor mn meisje maar het lijkt vergeleken bij wat anderen mensen vertellen bij ons zo chaotisch thuis. En daardoor voel ik me oprecht heel vaak een slechte moeder en vraag ik me af of ons meisje wel de veilige hechting heeft. Ze is over het algemeen hartstikke vrolijk en wil ook veel contact maken met ons. Ook gaat ze lekker zelf op onderzoek uit en ontwikkelt ze haar eigen ook vlot. Dat zijn natuurlijk harstikke mooie dingen maar hoe kun je nou echt zien of ze veilig gehecht is aan ons?</p><p>Graag zou ik andere mensen hun ervaringen willen horen. En hoe ga je ermee om als je je zo voelt.</p>