Zorgen om mijn gewicht!

Ik heb al eerder hierover een berichtje geplaatst. Maar ik blijf mij zorgen maken. Tijdens de zwangerschap ben ik 20 kilo aangekomen. Daarna meteen 10 kilo kwijtgeraakt.  Een week na de bevalling woog ik dus nog 10 kilo meer. Nu 9 weken verder ben ik nog geen gram afgevallen. Ik lijn en ik sport maar het helpt niets. Weet iemand waar dit aan kan liggen en of dit nog goed gaat komen??

Nou hier nog een die twijfelt of het met mijn figuur wel goed gaat komen.
Het is allemaal mooi in proporties weer maar alleen die buik he, die blijft aan de dikke kant. Ik doe buikspieroefeningen maar hij blijft dik.
Maar ja daar is 10 weken geleden ook een mannetje van 8 pond uitgekomen, ik gun het nog wel even de tijd.
Maar die buik daar moet ik niet teveel naar kijken!! Daar word ik wel een beetje depri van
groetjes!!
o ja bij mij moet er 5 kg af, was 15 aangekomen idd ook snel 10 kwijt maar die laatste kilos he

Hoidiehoi!!

Ik heb het ook hoor! Ik was ongeveer 15 kilo aangekomen.
De eerste 5 waren zo weg (is trouwens alleen baby en placenta...pff) en verder is er nog niks af! Ik heb zelfs al weer echt gelijnd, een week of twee, maar ben nog steeds geen gram lichter....Hoop dat het ooit weer goed komt. Ik begin wel over een week ofzo met fitness....hopelijk doet dat wat

Kus Annet

ik was 18 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap. voor ik zwanger werd was ik streng aan het lijnen. ik ben toen 10 kilo afgevallen.. dus eigelijk ben ik maar 8 kilo zwaarder haha..
ik heb geen idee hoeveel ik ben afgevallen al. want we hebben onze container met spullen uit de VS nog niet gekregen.. daar zit de weegschaal in. hahaha.. volgens mij ben ik nog niet veel avgevallen.. want ik heb steeds vreetbuien.. ik verveel me namelijk te pletter.. thuis zitten is niks voor mij.
maargoed.. die 18 kilo moet er zowiezo vanaf.. liefst nog 10 meer... maar dat is meer voor lange termijn.

Monique

ik ben inge en ben met mijn 1e dochter 22 kilo aangekomen. Na het bevallen was ik 10 kilo kwijt, maar de laatste 12 kilo heb ik 2 jaar  over gedaan. Bij mijn 2e dochter ben ik 17 kilo aangekomen, en ik ben nu weer bezig om te lijnen. Ik moet er nog 10. Ik kan je wel vertellen dat je je niet druk moet maken dat je nooit meer afvalt. Je lichaam heeft sowieso andere proporties aangenomen (kwabjes op je rug, taille en  buik). Je hebt geluk als je na een paar weken alweer zo plat bent als een dubbeltje.
Maar voor mensen zoals ik valt het niet mee om weer strak te worden. Ik weet wel dat je lichaam na een jaar pas weer geheel ontzwangerd is. Ik zou zeggen, neem er de tijd voor en maak je ieder geval geen zorgen. En zeker niet  vanuit gaan  dat het er met een paar weken af is ook al sport je intensief en eet je niets meer. Je lichaam heeft heel wat te verduren gehad en sporten is heel goed natuurlijk, maar je uithongeren (omdat het afvallen maar niet wil lukken)  heeft geen enkele zin denk ik.
Advies: leg je er maar even bij neer en neem er de tijd voor. Je bent immers moeder geworden, dus je mag iets dikker zijn hoor!

Hai,

Ik denk dat het wel weer goed komt, maar het duurt wel even. Bij mijn eerste (net  2 jaar) ben ik 25 kilo aangekomen, na 1 jaar was ik 20 kilo kwijt, bij de 2e (14 weken) ben ik 23 kilo aangekomen, en daar zijn er nu 13 vanaf. Dus in totaal wil ik nog graag 15 kilo afvallen. Hoop dat het lukt!! Ik pas nu nog lang niet in mijn oude broeken, vindt het echt niet leuk, maarja we hebben wel 2 gezonde zoontjes, dat is natuurlijk het belangrijkst. Dat weet ik ook wel, maar  het blijft frustrerend.  Ik ga vandaag toch maar een nieuwe broek kopen, dan voel ik mij vast beter, ik begin volgende week weer met werken, dan wil ik wel meer dan 1 broek hebben waar ik in pas. Ik loop nu al een hele tijd in dezelfde. Ik heb helaas nog last van mijn bekken, dus sporten lukt nog niet. Het heeft tijd nodig!!

Groetjes

Hoi hoi,

Ook ik herken de verhalen! Bij de eerste zwangerschap (ik was toen 32) ben ik 14 kilo aangekomen. Mijn zoontje was een 8-ponder, ik was gelijk 8 kilo kwijt. Na 2 weken kon ik mijn oude kleren weer aan....en binnen 2 maanden zat iik zelfs 2 kilo onder het gewicht voor de zwangerschap. Nu ben ik geen sporter meer, heb wel een hele snelle spijsvertering. Ging dus vanzelf, ik heb er echt niets voor gedaan.
NU ben ik bij deze zwangerschap 20 kilo aangekomen en  ik ben  er nu 12 kilo kwijt. Mijn buik is nog erg dik en hangerig, maar goed...ben inmiddels 35 en mijn 2e zoontje was een goede 9 ponder......... ik ben dus ook erg benieuwd hoe mijn  lijf er over een paar weken uit zal zien!!!!  Ik ga nu wel wat sporten, buikspieren en ik wil het hardlopen weer gaan oppakken (heel fanatierk gedaan). Ook wil ik weer gaan badmintonnen, wat 20 jaar lang mijn sport was, nog fanatieker dan hardlopen....

Maar goed, ik geef het maar wat tijd en ik denk dat de leewftijd toch ook  wel een grote rol speelt ondertussen.

groetjes, misja, mama van Thijmen (2jr en 10 mnd.) en Marten (3,5 weken)

Terug
Bovenaan