Zorgen om moederschap met migraine

<p>Nu ik weer zoveel last heb van migraine aanvallen bijna om de dag, begin ik mij toch zorgen te maken hoe ik dit ga doen straks met de kleine erbij. Zijn er hier mama's die het zelfde hebben. Hoe gaan jullie er mee om? Hoe lossen jullie het op? Hoe doen jullie het?</p>

Wat vreselijk zeg. Ik heb soms ook migraine (1x per 2 a 3 maanden) dus lang niet zo erg als jou, maar ik snap hoe het voelt.
Heb je het om de dag?? Echt zó erg? Lig je dan de hele dag plat? Ben je zwanger? Is het in je zwangerschap erger geworden?
Ik heb nu pillen van de dokter en als ik het voel opkomen, neem ik zo'n pil en dan kan ik de dag aardig doorkomen met mn kinderen (3 jaar en 16 maanden zijn ze nu) Ze kijken wat extra filmpjes en mn man probeert dan op tijd thuis te zijn.
Maar soms is het zo erg, dan kan ik niks verdragen en echt alleen maar plat op bed liggen. Dat gebeurt mij gelukkig maar 2x per jaar ofzo. Dan breng ik de  kinderen echt naar oma of extra naar de opvang. Een paar weken terug was het ook zo, maar niemand kon oppassen. Toen hebben 2 tantes allebei een halve dag opgepast. Helemaal niet ideaal, de kinderen kennen die tantes amper en ik vond het echt zielig voor ze, maar het kon echt niet anders.
Gelukkig is dit bij mij dus niet wekelijks ofzo. Weet de dokter dat je zó erg migraine hebt? Want om de dag is wel heel heftig! Dan kun je toch ook niet werken? En idd ook niet voor een baby zorgen, das echt geen doen...
Misschien wordt het beter na de zwangerschap, hormonen kunnen migraine verergeren. Ik hoop erg voor je dat het minder wordt en anders moet je echt naar de dokter voor een oplossing,want om de dag kan echt niet..

Ja ben momenteel bijna 36 weken zwanger. Met 17 weken 3 dagen opgenomen geweest en nu ook al 3 weken om de dag bijna een aanval. Dinsdag ook na ziekenhuis geweest maar ze zeggen dat het indd hormonaal kan zijn en door de zwangerschap. Ik kan niks innemen ja ze hebben sumatriptan voor geschreven echt voor hoge nood. Maar dat lijkt elke aanval wel. Als ik net ben hersteld dan komt de volgende aanval. Echt vreselijk en niet alleen voor mij maar lijkt me ook voor me naasten. Ik maak me nu vooral druk om de kleine die heeft me straks zo hard nodig dat ik denk hoe ga ik dit doen. Zou ook nog graag borstvoeding willen geven maar vraag me ook echt af of dat wel haalbaar is met steeds aanvallen. Laat staan flesjes klaar maken. Hoop dat het straks ook mee valt na de bevalling en zeker niet meer zo vaak heb. Ben met 17 weken al gestopt met werken inv me migraine.

Ik Hoop het ook heel erg voor je. Dit moet echt zwaar voor je zijn, ook mentaal. Vreselijk. 1 dag migraine in de 2 maanden vind ik al pittig, je bent er echt zo ziek van.. laat staan 3x per week. 
Was het voor je zwangerschap ook zo erg?
Veel sterkte, hoop voor je dat het echt over is na de bevalling en je gewoon kunt genieten van je kindje! 

Vreselijk is het. Naar zeg dat je het zo vaak hebt!! Ik had dat ook een langere periode, vooral in de weekenden als ik een uurtje of twee extra had geslapen. Tijdens de zwangerschap ook maar niet zo vaak als jij. Nu na de zwangerschap maar een aantal (op 1 hand te tellen) aanvallen gehad. Dochter word 2 jaar. Hopelijk word het bij jou ook minder na de bevalling. Het komt echt allemaal goed met de zorg voor jezelf en je kindje. No worries

Misschien kan een chiropractor helpen. Ken iemand die ontzettend last had van migraine en nu elke maand naar de chiro gaat en nu weer kan functioneren. Maar als je zwanger bent mogen ze niet alles doen en zou sws goed opletten dat je een goede hebt als je het wilt proberen. 

Tip: Ga Reiki Behandelingen proberen.
Ikzelf ook al jaren migraine, iedere maand weer en op een gegeven moment iedere week. In mijn zwanger zo om de 2 a 3 dagen. Hel kan ik je vertellen. Nu 4 keer Reiki behandelingen gehad. En ik ben herboren! Gewoon weg!
Zo dankbaar. Ik leef weer! ?

Ik gebruik topamax als onderhoud dosering.
Nu 1x maand migraine.
Ik spuit met sumatriptan aanval meestal in nacht! Daardaar tegen 12 weer redelijk op benen. 

Terug
Bovenaan