Zorgen om oververmoeidheid baby (16wk) terecht?

<p style="text-align: left;">Hoi,</p><p>Moet even van me afschrijven...?</p><p>Ons manneke van nu 16 weken heeft al sinds de 6e week problemen met slapen. Doordat hij zo vermoeid is, drinkt hij zijn flessen zelden leeg, waardoor hij vlot weer wakker is, weer halve flesjes drinkt, onrustig blijft, weer slapen wil en zo rond en rond.</p><p>Bij 7 weken heeft hij 4 dagen in het ZH doorgebracht omdat hij gewicht begon te verliezen. Na volledige afzondering (niet verlaten van kamer, alleen ouders en verpleging) ging hij na 3 dagen beter drinken. Einde van dag 4 mocht hij mee naar huis omdat zijn gewicht weer stabiel was. Geen duidelijke aanwijzig behalve 'extra gevoelig voor prikkels". Dus, strak schema volgen en de 3R.</p><p>Hij was tot 3 weken terug redelijk stabiel. Sliep niet veel overdag (3 slaapjes van plm 45/60 minuten) maar zodra donker viel hij goed en zonder problemen in slaap. Dan hadden we rond 23.30/03.15 en 06.30 zijn voedingen. Was voor hem en voor ons prima.</p><p>3 weken terug werd hij ziekjes. Hier net van hersteld te zijn, kreeg hij zijn entingen. Hier is hij 2 dagen ziek van geweest maar slapen, ho maar. De kinderarts gaf aan hem vol te stoppen met 4x paramol en 3x nurofen per dag. Dit lijkt niets te werken dus ik ben hier alles behalve voorstander van.</p><p>Zijn slaap overdag, sinds 3 weken is slechts 2 tot 3x 10 minuten overdag. In de avond en nacht is hij heel onrustig, heeft voor het in slaap vallen (enkel nog bij mij, in mijn armen of tegen mijn borst) slaapstuipen, en drinkt sinds 3 dagen de helft van wat hij nodig zou hebben. We zijn weer bij de kinderarts geweest, en hij heeft zijn onrust gezien. De kleine drinkt al sinds dag 8 pepti en krijgt rijstebloem zodat hij minder opgeeft. De kinderarts denk nu aan reflux en/of lactose intolerantie, i.p.v. koemelkeiwit, echter moeten we daarvoor eerst tests doen, en die nemen aardig wat tijd. Daarbij denkt hij dat de kleine gewoon een 'wakkere' baby is, en dat hij het prima op minder voeding red (voldaan is met de helft). Hij heeft overigens ook maagtabletten gekregen, helaas zonder resultaat.</p><p>Ik begin me, omdat hij nu ook last heeft van stuipen, overduidelijk bekaf is, en op en af verhoging heeft (4 dagen koorts, ziekkies, 2 dagen normaal, 2 dagen koorts enting, 1 dag normaal, 2 dagen verhoging, 1 dag normaal, nu weer verhoging) toch zorgen te maken. De kleine wil zó graag slapen maar hij word wakker gehouden door de stuipen, het knorren van zijn maagje,(vanaaf overduidelijk gehoord én gevoeld) en zijn buikpijn.  Hij ligt bij ons in bed omdat hij angstig lijkt en angstig wakker word, en continue geborgenheid zoekt. Zodra ik hem in zijn eigen kamertje leg, huilt hij hysterisch en dat wil ik hem niet aandoen. Dan maar lekker bij me en hem troosten en bij me dragen zovaak als dat hij dat vraagt. </p><p>Ik weet zelf even niet zo goed meer wat ik hiermee moet of waar het hem in kan zitten. Ik vind het zo sneu dat hij niet even lekker en goed kan slapen. Ik hoop zo dat het hem geen kwaad doet. Wellicht iemand met een gelijke situatie? Is het slaapregressie? Is het een allergie? ARGH....</p><p>De kleine bikkel tovert desondanks zijn vermoeidheid iedere ochtend een prachtige glimlach op zijn snoetje. </p>

Wat vreselijk! Ik zou echt hulp eisen en je niet laten wegsturen! Ik heb geen tips, behalve over de voeding... je kunt ook zelf een blik Natrumigen kopen (volgens mij is dat lactose vrij) of Neocate(nog strenger) en zien of dat effect heeft(vrij duur maar kun je terug krijgen ala het wordt bewezen!). Het lijkt erop dat hij wel wil drinken maar dat het hem indd pijn doet.  Ik zou zsm zelf blik halen! 

Succes en sterkte 

Ik zou heel snel eens langs een osteopaat gaan! Zij kunnen je vaak heel erg goed helpen met dit soort problemen!
heel veel sterkte en succes met jullie kleintje!

Super vervelend ik herken onszelf ook heel iets in dit verhaal. Bij ons was het zo dat mijn zoon erg onrustig was snachts omdat hij erge buikkrampen had waar wij niets van wisten. Uiteindelijk heeft hij waarschijnlijk koemelkallergie en heeft hij al nieuwe melk gekregen die wij sinds een week aan het uitproberen zijn. Hij slaapt nu de hele nacht door. We hebben ook spul dat espumisan heet gekregen tegen de krampjes en echt hij word niet eens meer wakker in de nacht. Misschien dat hij ook een allergie of buikkrampjes heeft. En dat hij daarom zo onrustig is snachts. 

wij hadden ook het probleem dat hij opeens minder dronk en uiteindelijk hebben we maar elke 4-5 uur gevoed en op verzoek en dan drinkt hij wel gewoon 150 ml. Anders dronk die maar 40-60-80 ml Max 

Ik weet niet of jullie een auto hebben? Maar slaapt ie daarin? Onze dochter dut daar altijd in weg. Ook als we langer rijden slaapt ze. Nu is zij een makkelijke slaper, maar het is misschien het proberen waard om zijn oververmoeidheid te doorbreken? 
Als baby kwam ikzelf moeilijk in slaap, mijn ouders hebben ook heel wat rondjes met me gereden in de auto. 

Het is de oplossing niet, maar misschien helpt het een beetje om hem iig wat langer te laten slapen.
succes!

Hoe ziet jullie slaapritueel eruit? Wat heeft hij aan in bed en wat voor laken gebruik je? Heb je inbakeren geprobeerd? 
Vraag of je jeugdvpk van je cb met jullie meekijkt, ook in zijn slaapkamer, naar zijn bed, de kamer. Geloof me, ze hebben goede tips. 
En eerlijk gezegd, als ik zeker weet dat alles goed zit qua kleding, warmte/kou en mijn kids hebben gegeten, dan leg ik ze in bed, en laat ze max 10 min even huilen/jengelen. Ik ga er wel naartoe om te troosten, als ze weer rustig/half slaperig zijn leg ik ze weer in bed. 
Mijn kinderen zijn ook snel afgeleid, ik laat lampen uit als ze moeten slapen en geef ze geborgenheid dmv wiegen maar ook een hydrofiele doek om ze heen, ik baker ze als het ware in, leg ze zo in bed als ze halfslaperig zijn. 
Succes! Ik hoop dat hij snel weer lekker kan slapen!! 

Terug
Bovenaan